Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

III Warszawski Rajd Historyczny

W dniach 7-8 lipca odbył się III Warszawski Rajd Historyczny. Była to piąta runda Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność. Załoga ForzaItalia.pl wystartowała Alfą Romeo Giulia i zdobyła pierwsze punkty!

W piątek 7. lipca odbyło się Badanie Kontrolne na terenie Starej Papierni w Konstancinie Jeziornej. Bazą rajdu był hotel Eva Park Life & Spa, gdzie zlokalizowano biuro rajdu. Sporo załóg zjechało z całej Polski, więc na parkingu zagęściło się od klasycznych rajdówek. Na starcie stanęli doświadczeni zawodnicy zarówno w klasie Sportowej jak i Turystycznej – czołówka MPHRR, w tym osoby mające za sobą imprezy takie, jak Monte Carlo Historique (Robert Burchard, Stanisław Postawka, Jacek Grochowski, Jacek Miller)

Rajd wystartował w sobotę o godzinie 9. ze Starej Papierni. Trasa prowadziła z Konstancina w stronę Grzegorzewic i Żabiej Woli, a powracała przez Górę Kalwarię. Do pokonania było ponad 200 km (w tym 6 prób na regularność) o łącznej długości 135 km. Ciekawostką było rozegranie pierwszej z nich w oparciu o tablicę z czasem i dystansem, a bez zadanej średniej prędkości. Do pilota należało wyczucie tempa i poprawne kontrolowanie postępów jazdy. Nawet doświadczone załogi nie uniknęły błędów. Prędkości na odcinkach RT były dość wysokie, często sięgając prawie 50 km/h.

Wystartowaliśmy z Krzysztofem w drugim rajdzie na regularność w naszej krótkiej sportowej karierze. Po zeszłorocznym debiucie musieliśmy sobie trochę przypomnieć metody współpracy przy nawigacji oraz trzymaniu odpowiedniego tempa naszym klasykiem. Mieliśmy ambitniejsze plany na ten rok i zakładaliśmy starty we wcześniejszych rajdach w tym sezonie, ale z różnych powodów nie udało się tego zrealizować.

Nie stawialiśmy sobie dużych celów, poza możliwie bezbłędnym przejechaniem rajdu w dobrym rytmie. Po pierwszych dwóch próbach złapaliśmy tempo oraz właściwą komunikację i w trakcie całego dnia nie popełniliśmy dużych błędów w nawigacji. Co do wyczucia prędkości, wymaga to dalszych treningów oraz praktyki. Na koniec dnia byliśmy jednak zadowoleni z przejechania rajdu. Dzięki uniknięciu większych błędów (czego nie ustrzegły się nawet bardziej doświadczone załogi) ukończyliśmy rajd na świetnym dla nas 5. miejscu w klasie Sportowej! Giulia ponownie spisała się bez zarzutu, to porządny rajdowy wóz.

Apetyt rośnie i jeszcze na pewno w tym sezonie ruszymy na odcinki regularności. We wrześniu, już kilka dni po naszym zlocie, odbędzie się kolejna runda Rajdu Polski Historycznego. Będziemy ją relacjonować.

Końcowe wyniki rajdu:

Grupa Sportowa
1. J.Miller/M.Orzechowski – Fiat X1/9
2. R.Skierski/K.Kheldouni – Polski Fiat 125p
3. P.Cisowski/N.Cisowska – Polski Fiat 125p

Grupa Tradycyjna
1. P.Pietras/J.Pietras – Mercedes Benz 190
2. A.Urbański/S.Czerwiński – Volvo Amazon
3. B.Fijałkowska/P.Rudnicka – Renault 11

Tekst: Jakub Strzemżalski

Zdjecia: Jakub Strzemżalski, Bartek Lichocki

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Poprzedni wpis
Fiat 500 świętował w Poznaniu
Następny wpis
Ardor Auctions – aukcja letnia
Back
Udostępnij

III Warszawski Rajd Historyczny