Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dobre wyniki sprzedaży samochodów FCA Poland

Dobre wyniki sprzedaży samochodów FCA Poland

Rok 2016 to bardzo ważna data w historii włoskiego koncernu. Po latach chudych, wprawiających w przygnębienie, nastał czas przełomowy. Fiat na dobre odsunął stylizację 500 (co nie oznacza, że zaprzestał produkcji tego modelu) i wprowadził rodzinę Tipo. Alfa Romeo zaś wkroczyła na rynek SUV-ów, a do oferty na stałe zawitała Giulia. Podjęte kroki wpłynęły również na sprzedaż samochodów koncernu FCA w Polsce.

Marką, która od lat jest liderem sprzedaży koncernu na naszym rodzimym rynku, jest Fiat. Do tej pory najchętniej kupowanymi modelami były – naprzemiennie – 500, Panda czy Punto. W 2016 roku niekwestionowanym liderem było Tipo. Kompaktowy sedan został sprzedany w ilości 2979 sztuk (sprzedaż rozpoczęła się od lutego). Wynik ten pozwolił wskoczyć Fiatowi na 3. stopień podium w sprzedaży kompaktowych sedanów – to spory sukces. Kolejne miejsce w rankingu sprzedaży przypadło modelowi 500, za którym uplasowało się Punto. W roku 2016 Fiat odnotował wzrost sprzedaży o 24% względem roku 2015. Wynik ten w dużej mierze zawdzięcza Tipo. Warta uwagi jest też sprzedaż pierwszego modelu 124 Spider.

Fiat Professional tradycyjnie już utrzymuje bardzo dobre wyniki sprzedaży. Niepodważalnym liderem jest Ducato. To model, który od 10. lat jest najchętniej wybierany przez Polaków. W 2016 roku zdecydowało się na niego 5526 osób (firm), rozszerzono też ofertę o model Talento. Sprzedano go w ilości 60 szt.

Również Jeep uzyskał wzrost sprzedaży w Polsce. Najchętniej wybierany był model Renegade. Wynik 1611 sztuk sprawił, że marka pobiła dotychczasowy rekord rocznej sprzedaży wynoszący 1500 sztuk. Drugie miejsce zajął Grand Cherokee, trzecie zaś jego mniejszy brat – Cherokee.

Alfa Romeo to marka, która powoli odzyskuje swój blask. Jej klienci najczęściej decydowali się na kompaktową Giuliettę – 535 szt. Łączna sprzedaż Alf wyniosła 699 szt. Cieszy informacja, że Giulia systematycznie znajduje coraz większe uznanie. Jej sprzedaż była nieco większa niż MiTo, które do tej pory stanowiło drugą siłę marki.

W rankingu sprzedaży ujęto także marki niszowe: Abarth i Lancia, które uzyskały, odpowiednio, wyniki 170 i 89 szt.

Łączna sprzedaż wszystkich marek FCA Poland wyniosła 24 708 sztuk. Pomimo, że wynik nie jest imponujący, to dobrze rokuje na przyszłość. W końcu należy pamiętać, że dopiero od niedawna w salonach dostępna jest pełna paleta Tipo (hatchback i kombi), a Alfa Romeo powoli włącza się do walki o klienta oferując nowe wersje Giulii i Stelvio First Edition. O przyszłość Jeepa też możemy być spokojni – w 2017 roku ofertę wzbogaci nowy Compass.

 

Sprzedaż samochodów FCA Poland z podziałem na marki:

  • Fiat
  1. Tipo – 2979 szt
  2. 500 – 1618 szt
  3. Punto – 1053 szt

 

  • Fiat Professional
  1. Ducato – 7526 szt
  2. Doblo – 2025 szt
  3. Fiorino – 1450 szt

 

  • Jeep
  1. Renegade – 1611 szt
  2. Grand Cherokee – 729 szt
  3. Cherokee – 222 szt

 

  • Alfa Romeo
  1. Giulietta – 535 szt
  2. Giulia – 81 szt
  3. MiTo – 78 szt

 

  • Abarth
  1. 500 – 88 szt
  2. 124 Spider – 1 szt

 

  • Lancia
  1. Ypsilon – 166 szt
  2. Voyager – 4 szt

 

Dodatkowo sprzedano po 2 sztuki samochodów marki Dodge i Chrysler.

 

                                                                                                          Tekst: Paweł Oblizajek

                                                                                                          Zdjęcia: FCA Press

Poprzedni wpis
Alfisti rok przed stuleciem Alfy Romeo
Następny wpis
Alfa Romeo Stelvio First Edition - zamówienia otwarte

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Back
Udostępnij

Dobre wyniki sprzedaży samochodów FCA Poland