Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ostatnia runda Lamborghini Super Trofeo na torze Imola

Ostatnia runda Lamborghini Super Trofeo na torze Imola

Ostatnia, szósta runda trzech międzynarodowych serii – europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej – Lamborghini zbliża się do końca. Tym razem zawodnicy będą ze sobą rywalizować na torze Imola we Włoszech.

Na 4,9-kilometrowym Autodromo Enzo e Dino Ferrari pojawiło się łącznie ponad 60 samochodów i prawie 100 kierowców, rywalizujących ze sobą w seriach PRO, PRO-AM i AM. Wśród nich znaleźli się również Polacy – m.in. Andrzej Lewandowski, Artur Obuchowski, Grzegorz Moczulski, Jan Kisiel, Mariusz Urbański, Rafał Mikrut oraz Teodor Myszkowski.

W pierwszym wyścigu europejskiej serii na torze Imola triumfowali Raphael Abbate i Yuki Nemoto. W klasie PRO-AM na najwyższym stopniu podium stanęli Juan Perez i Corey Lewis. Z kolei AM zdominowali Andrzej Lewandowski z Teodorem Myszkowskim.

Drugi i ostatni wyścig rozpocznie się o 15:05. Relacje na żywo możecie śledzić na kanale The Super Trofeo:

 

Lamborghini Huracan Super Trofeo

Wszyscy kierowcy mają do dyspozycji Lamborghini Huracana Super Trofeo stworzonego przez Lamborghini Squadra Corse, Centro Stile Lamborghini oraz Dallara Automobili. Zdaniem producenta, całkowicie nowe nadwozie łączy w sobie styl i funkcjonalność. Przedni dyfuzor inspirowany jest „dziedzictwem Huracana Performante” – sprawia on, że strumienie powietrza kierowane są do tylnego skrzydła, co zapewnia odpowiednią siłę docisku w każdej sytuacji wyścigowej.

Lamborghini Huracan Super Trofeo Cup Imola

Auto napędzane jest 5,2-litrowym silnikiem V10 o mocy 620 KM i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracującym z sekwencyjną skrzynią biegów XTrac opracowaną specjalnie z myślą o tym pojeździe. Za stworzenie elektrycznego siłownika odpowiada dywizja Magneti Marelli Motorsport. Lamborghini wyposażono także w system kontroli trakcji i Bosch Motorsport ABS – ten pierwszy można ustawić na jeden z 9 różnych poziomów za pomocą przełączników znajdujących się na kierownicy. To rozwiązanie jest szczególnie wygodne podczas zmieniających się warunków atmosferycznych.

Lamborghini Huracan Super Trofeo porusza się na oponach Pirelli w rozmiarze 305/660-18 z przodu i 315/680-18 z tyłu. Firma odpowiedzialna za stworzenie ogumienia współpracowała z marką z Sant’Agata Bolognese w trakcie wszystkich etapów rozwoju nowego samochodu – począwszy od szkiców, po końcowe testy drogowe. Dzięki temu opony idealnie dopasowane są do specyfiki pojazdu. Masa własna Huracana ST wynosi 1270 kg.

W połowie listopada 2017 roku właścicielem tylnonapędowego Lamborghini Huracana stał się papież Franciszek.

Autor: Mateusz Struk

Zdjęcia: Lamborghini

 

Lamborghini Huracan
Poprzedni wpis
Papamobile Huracan!
Alfa Romeo Giulia
Następny wpis
Giulia doceniona przez Irlandczyków. Zgarnęła dwie nagrody

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Back
Udostępnij

Ostatnia runda Lamborghini Super Trofeo na torze Imola