Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lancia Klub Polska – najbardziej rodzinny klub w Polsce

Lancia Klub Polska – najbardziej rodzinny klub w Polsce

Uczestnicy ostatniej edycji Forza Italia mogli podziwiać bardzo specyficzny pojazd – LancioBus. Jak doszło do tego, że grupa ponad 70 osób przyjeżdża na nasze wydarzenie z różnych zakątków Polski i świetnie się bawi pomimo średniej pogody, jadąc jako jedna załoga w rajdzie turystycznym ? Oto Lancia Klub Polska!

W nowym cyklu na naszej stronie chcemy poznać lepiej kluby, które powstały w Polsce i zrzeszają miłośników włoskich marek. Zaczynamy od tych, które nagrodziliśmy tytułami Klub Zlotu w trakcie naszych imprez pod hasłem Forza Italia.

Rozmawiamy z Grzegorzem Łamaszem, w klubie od 6 lat. Pierwszą Lancię, jaką kupił, była Delta HPE 1.6, miała piękny kolor oraz świetne wyposażenie. Od tamtej pory życie klubowe wciągnęło go bardzo mocno.

ForzaItalia.pl: Grzegorz, dzięki za spotkanie. Przybliż nam proszę, jak powstał LKP?

Grzegorz Łamasz: LKP powstał w 2004 roku. Wcześniej istniała inicjatywa filii klubu niemieckiego LCV. Jeden z założycieli LKP – Romlen – rozkręcał w ten sposób społeczność miłośników Lancii w Polsce.
Z czasem okazało się, że ciężko jednak mocno zintegrować niemiecki, zamożniejszy klub i raczkującą społeczność w Polsce. Powstał więc najpierw Lancia Fan Klub Polska a potem LKP. Całość historii można przeczytać na stronie Romlena – romlen.itpasja.pl

FI: Od kiedy klub jest stowarzyszeniem, jaki był cel?

G: Stowarzyszenie powstało w 2008 roku. Wynikało to z potrzeby sformalizowania organizacji, bardziej przejrzystego jej finansowania, a także jako zarejestrowany w KRS podmiot mogło i stało się partnerem do reprezentowania „lanciowej” społeczności wobec innych podmiotów, w tym producentów pojazdów. Członkowie stowarzyszenia opłacają składki, z których finansowane są: utrzymanie forum (domeny i serwera), a także inne działania określone w Statucie LKP. Samo stowarzyszenie generuje oczywiście obowiązki i administrację, ale jest sporo korzyści. Członków  zwyczajnych jest 20. Można nim zostać z polecenia innych członków. Jest także 19. członków wspierających. Funkcjonuje oczywiście zarząd wybierany co dwa lata, jest komisja rewizyjna. W statut klubu są wpisane spotkania w celu promowania marki i klubu.

FI: Macie duże forum dyskusyjne – to kopalnia wiedzy, ale widzę, że nie tylko formalne role stowarzyszenia można znaleźć przy opisach użytkowników?

G: Zgadza się. Na forum istnieje także coś takiego jak ranga Klubowicza – przyznawana jest osobom aktywnym na spotkaniach i pomocnym w organizacji imprez. Wielu osób na dobrą sprawę nie ma, bo wiele małżonek, bez których niewiele byśmy mogli przeprowadzić na zlotach, nie ma nawet swoich kont na forum 🙂

FI: Co w Lancii jest wyjątkowego, że buduje się wokół niej społeczność? Za co doceniacie ją najbardziej?

G: Chyba jak w każdym klubie: marka, model to tylko wymówka. Nie pamiętam już, dlaczego pojechałem na pierwszy zlot? Chciałem spróbować. Małżonka z córką nie były chętnie, ale pojechały ze mną. W trakcie zlotu okazało się, że wygraliśmy rajd turystyczny. W towarzystwo wkręciłem się szybko dzięki ciekawemu egzemplarzowi Lancii, jaki miałem – kryptonim Przemytnik 🙂 (historia auta i wyjaśnienie, skąd taki kryptonim, dostępne są na forum LKP)

FI: Czyli polecasz wybranie się na zlot?

G: Zdecydowanie tak, trzeba pojechać na Zlot Ogólnopolski czy inny regionalny, ale najlepiej zlot dłuższy niż jeden dzień. Warto poznać ludzi, to dzięki temu wsiąka się w tę społeczność. W ciągu roku organizujemy dużo spotkań, jak np. wspólny Sylwester (2 lata temu na 60 osób), od 4 lat skrzykujemy się na Auto Nostalgię, Zlot Ogólnopolski – tradycyjnie w czerwcowy, przeważnie w długi weekend,  coroczne (kwietniowe) Walne Zgromadzenia Członków Stowarzyszenia itp. Jak każdy klub nie polega na samochodach tylko ludziach.

Lancia Klub Polska

FI: Również to zawsze powtarzaliśmy 🙂

G: Z czasem budują się bardzo koleżeńskie relacje, jesteśmy na każdym ślubie. Kiedy podróżuję po Polsce, praktycznie nie korzystam z hoteli. Gdziekolwiek bym nie był, mogę zadzwonić do kogoś z klubu i spędzić wspólnie czas. No i oczywiście zajeżdżamy na Forzę 🙂

FI: No tak, na ostatnich dwóch edycjach trudno było Was nie zauważyć. Jakie jeszcze wydarzenia organizujecie?

G: Pod koniec października organizujemy zbiórkę charytatywną na rzecz Domu Matki i Dziecka przy Zakładzie Karnym w Krzywańcu. Zasugerował to jeden z Klubowiczów i mamy już piątą edycję!

Lancia Klub Polska

FI: Brzmi świetnie. Jak wyglądają Wasze zloty?

G: Zloty LKP są bardzo rodzinne. Motoryzacja nie jest ich głównym elementem. Dzieci muszą mieć co robić, dlatego organizujemy różne animacje, zabawy czy konkursy. Atrakcje udają się na tyle, że dzieci same szykują się na zlot i nie wyobrażają sobie, że nie pojadą! Nasze dzieciaki także nawiązują bliższe znajomości, mają do siebie numery telefonów, same się zajmują sobą. Dla dorosłych główne rozrywki to wspólna zabawa, grill, tańce, czasem karaoke, wieczorna biesiada.  Organizujemy różne konkursy (techniczny, historyczny, przepisy ruchu drogowego – także dla dzieci, auto zlotu, super puchar rodzinny, rajd turystyczny i inne).

FI: Jak działacie w różnych regionach, który jest najaktywniejszy?

G: Gliwickie, Wrocław, Kraków, Gdańsk – tam odbywają się regularne spotkania. W Warszawie trochę nasze aktywności przygasły, ale potrafimy się skrzyknąć u mnie na podwórku 😊

FI: Jak wygląda społeczność, ilu członków jest na forum i w stowarzyszeniu?

G: Na forum zarejestrowanych jest 14 tys. użytkowników, aktywnych jest ok 3000. Status Klubowicza ma ok. 350 osób. Na zlotach regularnie jest ok. 100 osób. Forum techniczne jest bardzo rozbudowane i oczywiście jest jego dużą wartością. Mamy informacje posegregowane na modele, zagadnienia techniczne, porady, włącznie z manualami. W stowarzyszeniu mamy 20 członków zwyczajnych i 19 wspierających.

FI: Jak Lancisti odnajdują się w obecnej sytuacji ukochanej marki?

G: Nastroje się raczej nie zmieniły wraz z wygaszeniem produkcji Lancii. Właściwie to nie było za dużo rozmów na ten temat. Nie byliśmy zaskoczeni rozwojem sytuacji. W klubie raczej jest mało osób, które mają nowe samochody. Klubu szukasz wtedy, kiedy popsuje ci się samochód i potrzebujesz pomocy. Jedni się wciągną i zostaną, inni szybko znikają.

FI: To czym jeżdżą Lancisti na co dzień?

G: Oczywiście Lanciami 🙂 Ewentualnie starają się, żeby to było coś z grupy włoskich pojazdów. Sporo przesiadło się na Alfy i Fiaty. Kręcimy się wokół włoskiego klimatu. Jest sporo Fiatów Croma, Alf 159.

FI: Jakie wyróżnienia zdobył klub poza tytułem Klubu Zlotu Forza Italia i to dwa razy z rzędu?

G: Otrzymaliśmy nagrodę za stoisko na targach Auto Nostalgia w 2016, tematem przewodnim były limuzyny rządowe 🙂 Udało się to powtórzyć w 2018, gdzie przygotowaliśmy stoisko na ponad 2oo m²

FI: Jakie macie najciekawsze pojazdy w klubie, trwające projekty, renowacje?

G: W szeregach klubowych jest coraz więcej klasyków. Obecnie trwa kilka projektów. Sam odbudowuję Lancię Gammę. Są Lancie Bety, Bety Coupe, oczywiście Delty Integrale, jest Flaminia, Kappa Coupe  – 191. wyprodukowana sztuka. Jeden z kolegów tworzy Lancię Y w barwach Martini, jest Thema LX, więc całkiem sporo.

Forza Italia 2017

FI: No to się dzieje! Nie pozostaje więc nic innego, jak śledzić forum i postępy prac 🙂 Dzięki za rozmowę i do zobaczenia na kolejnych zlotach!

G: Dzięki! Zapraszamy na forum i nasze spotkania.

Rozmawiał: Jakub Strzemżalski

Zdjęcia: Archiwum Lancia Klub Polska oraz FI.pl

Lamborghini Marzal
Poprzedni wpis
Lamborghini Marzal po raz pierwszy wyjechało na drogi od 1967 roku
Maserati, Grand Prix de Monaco Historique
Następny wpis
Klasyczne Maserati na Grand Prix de Monaco Historique

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Back
Udostępnij

Lancia Klub Polska – najbardziej rodzinny klub w Polsce