Trzecia runda sezonu GT3 ACLeague miała miejsce w czwartek, 13. lutego 2020 roku. Kierowcy zespołu ForzaItalia.pl eSports Team, startujący w Ferrari 488 GT3, zajęli: 5. (Abra), 7. (Luka) i 9. (Lucjan) lokaty.
KWALIFIKACJE
Po obiecującej sesji treningowej przyszła pora na bardzo owocne dla naszych kierowców kwalifikacje. Lucjan Próchnica z czasem 2:03.975 startował z trzeciego miejsca, a za sobą miał Abrę (2:04.042) i Lukę (2:04.052). Wszystkich trzech naszych kierowców dzieliło mniej mniej niż 0,077 sekundy!
WYŚCIG
Udany start zaliczyli Lucjan i Luka. Niestety Abra spadł kilka pozycji. Przez błąd Luki podczas dohamowania, na czwartą lokatę awansował jeden z Astonów Martinów, który do 15 okrążenia utrzymywał się za Lucjanem Próchnicą. Lucjanomobil najechał na pachołek w zakręcie nr 16, przez co go podbiło i wyrzuciło poza tor, w efekcie czego został wyprzedzony. W międzyczasie Luka złapał maksymalną dozwoloną liczbę cięć i musiał jechać asekuracyjnie. Próchnica zjechał do alei serwisowej w ostatnim momencie walcząc o trzecią lokatę. Niestety popełnił ogromny błąd strategiczny – jadąc taktyką na tankowanie 1 litra, zlecił ekipie serwisowej wymianę opon, przez co mógł stracić nawet 20 sekund. To kosztowało go spadek na siódme miejsce. Niefortunnie na ostatnim okrążeniu miał problemy techniczne – przez chwilową „zwiechę” stracił pozycję na rzecz Damiana Lemparta. Z walki o trzecią lokatę spadł na 9. miejsce.
Wykres z pozycjami naszych zawodników względem każdego okrążenia znajdziecie poniżej:
POWTÓRKA
KLASYFIKACJA GENERALNA
Drużynowa
ForzaItalia.pl eSports Team – 1132 pkt
Together eSports Racing – 1053 pkt
Actina Pact Black – 917 pkt
Indywidualna
2. Abra – 401 pkt
6. Lucjan – 376 pkt
7. Luka – 349 pkt
WYPOWIEDZI
Abra:
Przez cały wyścig pilnowałem się, by nie zaliczyć niepotrzebnej kary za zbyt dużą liczbę cięć. Jechałem ostrożnie. W wielu zakrętach bardzo zachowawczo. Nie czułem się pewnie na tym torze, zwłaszcza na tej strategii. Podjęliśmy decyzję po kwalifikacjach, że jednak będzie bezpieczniej jechać wyścig na medach. Dla kogoś, kto przez dwa tygodnie nie brał tej strategii pod uwagę, była to trudna sytuacja. Dodatkowo straciłem dzisiaj pozycję lidera klasyfikacji generalnej, ale spodziewałem się, że prędzej czy później tak się stanie. Cieszę się natomiast, że jako zespół powiększamy przewagę nad rywalami i ciągle jesteśmy na pierwszym miejscu. Bez wątpienia da nam to kopa do pracy przed następnym wyścigiem.
Lucjan:
Podczas sesji treningowej pobiłem swój rekord. Jeszcze lepiej poszły kwalifikacje. Uciąłem około 0,6 s i wykręciłem lepszy czas względem mojego teoretycznego. Czułem się mocny. Wierzyłem, że mogę dowieźć trzecie miejsce do mety. Liczyłem, że wszystkim trzem nam pójdzie równie dobrze, co w kwalifikacjach. Szybko jednak Abra i Luka nieco spadli. Poczułem, że tym razem większy ciężar tkwi na moich barkach. Wystrzegałem się błędów i miałem przyzwoite tempo wyścigowe na tle kolegów z zespołu. Spośród kierowców na miękkiej mieszance lepszy czas pojedynczego okrążenia miał tylko Wojciech Łukaszek. Około 7 minut przed końcem (może nieco wcześniej), jadący tuż przede mną Aston udał się do alei serwisowej. Chciałem zniwelować jego przewagę rzędu 0,1 s. Być może to się udało, ale… popełniłem przeogromny błąd i zleciłem ekipie zmianę opon. Straciłem w ten sposób mnóstwo czasu. Straszliwie głupio wyszło. Na domiar złego miałem problemy techniczne – komputer zwiesił się na chwilę w momencie, gdy lider przekroczył linię mety. Czekam na premierę Ryzena 4 i GeForce’a serii 30, więc zapewne ten sezon ACLeague dojadę na obecnym sprzęcie. A jazda na około 45 FPS-ach nie jest łatwa.
PODSUMOWANIE POPRZEDNICH RUND:
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Zrzut ekranu z YouTube’a
No Comment