fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

FCA może zrezygnować z segmentu A w Europie

FCA może zrezygnować z segmentu A w Europie

Fiat Chrysler Automobiles planuje zrezygnować z europejskiego segmentu A, w którym jest liderem. Powód jest ten sam, dla którego inni producenci również się wycofują – rosnące koszty rozwoju związane z wymogiem spełnienia coraz to ostrzejszych norm emisji spalin.

Dyrektor generalny FCA Mike Manley powiedział, że producent samochodów zamierza spróbować przenieść klientów Fiata do segmentu B:

W bardzo niedalekiej przyszłości będziemy się koncentrować na tym segmencie o wyższym wolumenie i wyższej marży, a to będzie oznaczało odejście od segmentu minicarów.

Fiat 500 w stylu retro oraz funkcjonalny hatchback Panda dominują w europejskim segmencie A mimo dość zaawansowanego wieku. Trzydrzwiowa pięćsetka ma 12 lat. Została wprowadzona na rynek w lipcu 2007 roku, a jej retro styl inspirowany był modelem 500 z 1957 roku, czyli iście kultowym autem. W pierwszej połowie bieżącego roku sprzedaż tego modelu w Europie spadła o 9%, do 100 150 sztuk. Zaś trzecia generacja Pandy weszła do sprzedaży w lutym 2012 roku i w analogicznym czasie, tj. pierwszej połowie 2019, odnotowała 15% wzrost sprzedaży – do 105 534 egzemplarzy. 

Manley nie podał ram czasowych, w których firma mogłaby odejść od segmentu A. Specjaliści są zgodni i sugerują, że to plan średnioterminowy, który mógłby zostać zrealizowany do 2024 roku. 

Oznacza to, że nadal możemy spodziewać się wprowadzenia na rynek drugiej generacji Fiata 500e. Za jego wytwarzanie ma być odpowiedzialna fabryka Mirafiori w rodzinnym mieście Fiata, w Turynie. Pierwsze seryjnie produkowane egzemplarze mają wyjechać z fabryki w drugim kwartale 2020 roku, co sugerował w lipcu 2019 roku szef FCA w Europie – Pietro Gorlier.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Dźwięk silnika głównym powodem, by wybrać 812 GTS
Następny wpis
Ferrari nawiązało współpracę z Armani z myślą o sprzedaży toreb i odzieży

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

FCA może zrezygnować z segmentu A w Europie