fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ferrari Dino 246 GTS z 1973 roku nie znalazło kupca

Ferrari Dino 246 GTS z 1973 roku nie znalazło kupca

W dniu 15 czerwca 2021 roku na aukcji RM Sotheby’s przedmiot nr 104 nie znalazł nabywcy. Mowa o Ferrari Dino 246 GTS by Scaglietti z 1973 roku. Eksperci spodziewali się, że w drodze licytacji pojazd osiągnie nawet kwotę ponad 400 000 euro.

Koniec lat 60. był początkiem ery samochodów sportowych z silnikiem umieszczonym centralnie. Ferruccio Lamborghini postawił na model Miura i chociaż Enzo Ferrari niechętnie poszedł w jego ślady obawiając się, że jego klienci będą mieli szkodliwe dla marki wypadki spowodowane nieznaną charakterystyką prowadzenia, wkrótce i on podjął rywalizację w F2 z modelem Dino.

Pojawiła się jednak pewna komplikacja: wymóg wprowadzony na sezon 1967, zgodnie z którym każdy dostawca musiał wyprodukować co najmniej 500 drogowych wariantów swoich pojazdów w ciągu 12 miesięcy. Enzo Ferrari po prostu nie miał możliwości produkcyjnych, aby spełnić ten wymóg i dlatego zwrócił się do Fiata o pomoc. W ten sposób dwa giganty motoryzacyjne podpisały umowę, na mocy której Fiat miał produkować drogowy wariant auta wyposażonego w jednostkę V6 w liczbie pozwalającej spełnienie wymogów F2. Znaczenie projektu było tym bardziej przejmujące, że silnik został początkowo opracowany w wersji o pojemności 1,6 litra przez syna Enzo – Alfredino Dino Ferrariego na krótko przed tym, jak zmarł na dystrofię mięśniową w wieku zaledwie 24 lat.

Model 246 GT, który pojawił się w 1969 roku, był ewolucją 206 GT. Miał dłuższy o 60 mm rozstaw osi. W ciągu kolejnych pięciu lat powstało 2295 coupe oraz 1274 egzemplarzy GTS spider.

Ten egzemplarz jest jednym z tych ostatnich i został dostarczony do oficjalnego dealera Ferrari Wolfgang Denzel w Wiedniu, w styczniu 1973 roku. Jego pierwszym właścicielem był Peter Mayer, prawnik i przemysłowiec mieszkający w Grazu, który posiadał samochód od 1974 do 1978 roku. Następnie auto zostało nabyte przez Fredy’ego Kumschicka, kolekcjonera Lotusa i dealera samochodowego z Nebikon w Szwajcarii. W latach 1978-1985 przeszedł on pełną renowację i zmianę koloru z oryginalnego Argento Metallizzato na Rosso Corsa, podczas gdy kabinę całkowicie odnowiono w kolorze Nero z czerwoną wykładziną.

Po odrestaurowaniu, miał dwóch kolejnych szwajcarskich właścicieli zanim został sprzedany w 1989 roku na aukcji Orion Solo Ferrari w Monako i od tego czasu spędził większość czasu we Włoszech. Ferrari Classiche Vehicle Production Data list potwierdza jego oryginalną kombinację kolorów, jak również numery układu napędowego. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Części do Grecale zostały wystawione na Allegro
Next post
Ferrari tuż poza podium. Alfa Romeo bez punktów

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Ferrari Dino 246 GTS z 1973 roku nie znalazło kupca