Druga generacja dzielnego Fiata Pandy 4×4 wjechała właśnie na polski rynek. Auto, wyróżniające się w stosunku do zwyczajnych wersji, 16-centymetrowym prześwitem oraz dołączanym napędem na tylne koła, zostało wycenione na 59 900 zł
Do jego napędu służy 75-konny turbodiesel o pojemności 1,3 litra, sprzężony z 5-biegową skrzynią ręczną. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem wielopłytkowego sprzęgła elektromagnetycznego. Co ciekawe, na tylne koła może trafić do 100 procent momentu obrotowego.
Panda zapewnia trakcję nawet po utracie przyczepności dwóch kół, dzięki elektronicznemu systemowi ELD, który naśladuje działanie blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego poprzez przyhamowanie koła pozbawionego wystarczającej trakcji i skierowanie momentu obrotowego do tego o większej przyczepności. Układ ELD może być aktywowany ręcznie przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów. Działa on do prędkości 50 km/h.
Wyposażenie Pandy w wersji 4×4 obejmuje między innymi klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami, ESP (system stabilizacji toru jazdy z kontrolą trakcji ASR i asystentem ruszania pod górę Hill Holder), 6 poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych (podgrzewanych), 15-calowe alufelgi z oponami 175/65 R15 M+S, komputer pokładowy, system Start&Stop oraz centralny zamek z pilotem.
W opcji dostępny jest m.in. system hamowania z niskich prędkości City Brake Control, przesuwana kanapa tylna oraz układ nawigacji satelitarnej Blue&Me TomTom2 Live.
ٹródło: http://motoguru.pl
No Comment