Jeden z 33. nabywców Alfy Romeo 33 Stradale – Noriaki Uchino – spędził dwa dni w Mediolanie i Arese, gdzie został powitany przez zespół pasjonatów, który omówił z nim wszystkie etapy konfiguracji jego, zbudowanego na zamówienie, pojazdu.
Pierwszy dzień Noriaki Uchino poświęcił na poznanie historii i kultury Mediolanu, rodzinnego miasta marki i włoskiej stolicy designu oraz innowacji. Kolejnego dnia złożył wizytę w Muzeum Alfy Romeo w Arese, gdzie podziwiał fascynujący, historyczny model 33 Stradale, który uważa za jeden z najpiękniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek stworzono. Swoją miłość do tego pojazdu wyraża w Japonii – jego Alfa Romeo 4C Spider Italia Special Series i Giulia GTAm mają na tablicach rejestracyjnych numer 33. Kolejną część dnia Noriaki spędził w Sala del Consiglio w Muzeum w Arese, gdzie w 1967 roku zatwierdzono projekt 33 Stradale, a obecnie znajduje się tam siedziba Bottegi.
Uchino spotkał się z ekspertami z zespołu Alfa Romeo zajmującego się projektem, który reprezentuje nowy sposób myślenia o produkcji pojedynczych egzemplarzy. Projekt 33 umiejętnie łączy procesy rzemieślnicze, innowacje technologiczne i życzenia klientów, podobnie jak to miało miejsce na początku XX wieku, kiedy Alfa Romeo tworzyła swoje dzieła we współpracy ze słynnymi włoskimi konstruktorami nadwozi. Jednym z nich była słynna Carrozzeria Touring Superleggera.
Japończyk zażyczył sobie pomalowania nadwozia auta w niebieskim kolorze Blu Reale, który wcześniej pojawił się na nadwoziu oryginalnego 33 Stradale z 1967 roku. Swój wybór uzasadnił nie tylko hołdem dla protoplasty, ale i dla osobistego wspomnienia włoskiego nieba, które w jego ocenie jest wyjątkowo niebieskie. Do tego zażądał polakierowania na czerwono elementów reflektorów i zacisków hamulcowych. Noriaki zdecydował się na przednią osłonę chłodnicy w wersji Classic, czyli z logo z wężem Biscione. Do tego w celu uzyskania czystej linii z tyłu usunięto wlot powietrza z pokrywy bagażnika.
Personalizacja obejmowała również wersję wykończenia wnętrza Tributo, stanowiącego wyraźny hołd dla 33 Stradale z 1967 r. wystawionej w Muzeum Arese. Aby jeszcze bardziej podkreślić wyjątkowy charakter swojego samochodu, Noriaki Uchino wybrał eleganckie obicie podsufitki i słupków z szarej Alcantary, sportowe nakładki pedałów, aluminiowy podnóżek z ciemnym, szczotkowanym wykończeniem oraz identyfikator samochodu „28/33” wygrawerowany na prawym ramieniu kierownicy. Ponadto japoński menadżer zamówił zestaw walizek marki „33 Stradale”, wykonanych ręcznie przez znaną luksusową markę Schedoni.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment