Popołudniem 15. czerwca 2024 roku, przy ogrodach Rebuffone na Viale Venezia w Brescii – tradycyjnym i historycznym miejscu startu i mety 1000 Miglia – Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport z 1929 roku, prowadzona przez Vesco i Salvinelliego jako pierwsza przekroczyła linię mety 42. historycznej rekonstrukcji 1000 Miglia, obecnie regularnego wyścigu zarezerwowanego dla modeli, które brały udział w historycznym wyścigu lub zostały wyprodukowane w tym samym okresie (między 1927 a 1957 rokiem).
Na trzecim stopniu podium stanął kolejny samochód Alfa Romeo prowadzony przez duet Aliverti i Valente – podobnie jak zwycięzcy, i oni podróżowali modelem GC 1750 z 1929 roku. Oba bezcenne samochody oficjalnego zespołu Alfa Romeo, przy wsparciu pracowników Stellantis Heritage, zdołały ukończyć wyczerpujący wyścig regularny dla samochodów zabytkowych.
Za kierownicą Alfy Romeo 1900 Sport Spider (1954) zasiedli mistrz świata DTM Nicola Larini i jego przyjaciel Luca Ciucci, pasjonat wyścigów na regularność.
Za kierownicą Alfy Romeo 1900C Super Sprint (1956) zasiadł Andrea Farina, znany ze współpracy z Motor1, jednym z czołowych magazynów internetowych poświęconych motoryzacji. Obok niego Davide Cironi, twarz znana z małego ekranu, założyciel Drive Experience, kanału nr 1 we Włoszech poświęconego samochodom sportowym. Obie Alfy Romeo są zwykle prezentowane w muzeum Alfy Romeo w Arese.
Z Brescii do Turynu, z Genui i plaż Viareggio do Via Veneto w sercu Rzymu, a następnie powrót na północ przez Sienę, Ferrarę i jezioro Garda, aby zakończyć się tradycyjną paradą na Viale Venezia w Brescii, gdzie wszystko zaczęło się w 1927 roku: po raz kolejny w tym roku przejazd tego epickiego ruchomego muzeum wzbudził entuzjazm i ciekawość wśród tłumów widzów, którzy tłoczyli się na trasie o długości ponad 2000 km. Widzowie mogli również – po raz pierwszy w ruchu – docenić styl i osiągi Alfy Romeo Junior, nowego kompaktowego samochodu.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment