Dwa lata po wprowadzeniu na rynek Urusa, super SUV Lamborghini osiągnął ważny kamień milowy – z fabryki Sant’Agata Bolognese wyjechał egzemplarz nr 10 000.
Model z podwoziem o numerze 10 000 przeznaczony jest na rynek rosyjski. Właściciel zażyczył sobie czarny kolor nadwozia Nero Noctis Matt, zaś w ramach programu indywidualizacji Ad Personam wybrał pakiet włókna węglowego i dwukolorowe wnętrze czarno-pomarańczowe.
Od czasu pierwszej prezentacji w grudniu 2017 roku, Urus znacząco przyczynił się do wzrostu sprzedaży Automobili Lamborghini: w 2019 roku, pierwszym pełnym roku obecności modelu na rynku, dostarczono klientom 4962 sztuki.
W 2017 r. w ramach przygotowań do wprowadzenia na rynek trzeciego modelu, obszar siedziby Automobili Lamborghini został powiększony z 80 000 do 160 000 m². Manifattura Lamborghini, linia montażowa dedykowana w całości modelowi Urus, oparta jest na tzw. modelu Factory 4.0, który wykorzystuje nowoczesne rozwiązania z zakresu technologii produkcyjnych, aby wspierać pracowników w trakcie operacji montażowych. Manifattura Lamborghini ustanawia nowy wzorzec modelu produkcyjnego, charakteryzujący się modułowością, elastycznością i maksymalną personalizacją – tak przynajmniej twierdzi sam producent.
W 2019 roku została otwarta lakiernia w całości dedykowana firmie super SUV-owi Lamborghini. Tak samo, jak i na linii produkcyjnej, tak i tutaj wykorzystywane są rozwiązania Factory 4.0, włącznie ze sztuczną inteligencją.
Co istotne, dzięki modelowi Urus Lamborghini dotarło do zupełnie nowych nabywców.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
1 Comment
Industry 4.0, a nie Factory 4.0 🙂