fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lamborghini zdominowało GT World Challenge Europe 3H of Nurburgring

Lamborghini zdominowało GT World Challenge Europe 3H of Nurburgring

Jordan Pepper, Marco Mapelli i Franck Perera poprowadzili Huracána GT3 EVO2 do zwycięstwa w regionie Eiffla.

Lamborghini odniosło swoje pierwsze zwycięstwo w Fanatec GT World Challenge Europe od 2021 r., gdy Jordan Pepper, Marco Mapelli i Franck Perera z Grasser Racing Team zwyciężyli w trzeciej rundzie Pucharu Endurance na torze Nürburgring. Dla Grasser Racing Team jest to pierwszy sukces w GTWC w klasie Pro od 2017 roku, podczas gdy Mapelli stanął na najwyższym stopniu podium po raz trzeci, po zwycięstwach zarówno w 2021 roku, jak i podczas weekendu Sprint Cup w 2019 roku.

Pepper wystartował w aucie nr 163 i odebrał prowadzenie startującemu z pole position #91 Porsche. Od tego momentu przez pozostałe trzy godziny toczyła się bezpośrednia walka z Mercedesem #48, a Mapelli odpierał zaciekły atak w drugiej części wyścigu. Do czasu przejęcia samochodu przez Pererę, marginesy były niewielkie, ponieważ Mercedes początkowo wyszedł z ostatniej rundy postojów na czele, tylko po to, by #163 wskoczył na wewnętrzną stronę pierwszego zakrętu i zaczął budować lukę, która wzrosła do nieco ponad 10 sekund.

Zwycięstwo potwierdza dobrą passę Lamborghini Squadra Corse i Grasser Racing Team, którzy w zeszłym miesiącu zdobyli pole position i walczyli o miejsca na podium w 24-godzinnym wyścigu Spa. Uwaga kieruje się teraz na przedostatnią rundę kampanii Endurance Cup, która odbędzie się w weekend 20-22 września na torze Monza.

Podsumowanie weekendu

Chociaż rywalizacja rozpoczęła się dopiero w sobotę rano, w piątek odbyły się dwie prywatne sesje testowe, które dały załogom przedsmak weekendowych emocji. Sesja otwierająca odbyła się na całkowicie mokrym torze, podczas gdy popołudniowe testy miały miejsce w suchych warunkach.

Podczas treningu wolnego, #163 był w czołówce, ustanawiając drugi najszybszy czas i nieco ponad dwie dziesiąte od najlepszego rezultatu i tylko cztery setne szybciej od Mercedesa #48. Deszcz utrzymał się, a następnie nasilił podczas sesji przedkwalifikacyjnej, w której #163 zajął czwarte miejsce.

Kwalifikacje okazały się innego rodzaju wyzwaniem – choć odbywały się przy suchej pogodzie, na torze brakowało gumy po ulewnych nocnych deszczach. Niemniej jednak, Pepper, Mapelli i Perera uzyskali łączny czas 1:54.075 i zajęli trzecie miejsce. Po trudnym 24-godzinnym wyścigu Spa i początku weekendu na torze Nürburgring, załoga #63 Iron Lynx w składzie Andrea Caldarelli, Mirko Bortolotti i Matteo Cairoli poprawiła się i uzyskała 10. czas. W Brązowym Pucharze, samochód #78 Barwell Motorsport z Sandym Mitchellem, Tillem Bechtolsheimerem i Antoine Doquinem zakwalifikował się na trzecim miejscu, podczas gdy Silver Cup Grassera z Haythamem Qarajoulim, Mateo Llareną i Lorisem Cabirou był trzeci.

Po starcie Pepper uzyskał przyzwoitą ucieczkę i wykazał się dużą zręcznością, aby ominąć Ferrari na dohamowaniu do pierwszego zakrętu. Po kontakcie Ferrari i Porsche, Pepper wyprzedził oba samochody na drugim zakręcie i objął prowadzenie. Mercedes #48 wydawał się mieć lepsze tempo niż #163, ale mocne pierwsze i trzecie sektory pomogły Lamborghini utrzymać prowadzenie aż do pit-stopów. Następnie Mapelli przejął prowadzenie i utrzymał je, ale musiał twardo bronić się przed falami ataków Mercedesa z Engelem za kierownicą. Grasser zjechał do boksu okrążenie wcześniej niż #48 i pomimo chwilowego spadku na drugie miejsce, Perera odzyskał na pierwszym zakręcie prowadzenie.

Z czystym powietrzem, Perera powoli powiększał swoją przewagę. Wyścig #63 był pełen wzlotów i upadków, ale ostatecznie został nagrodzony miejscem w pierwszej dziesiątce po długiej walce z BMW #32 w połowie wyścigu. Caldarelli wykazał się silnym rzemiosłem i determinacją, aby utrzymać #63 na czele w kluczowych momentach, podczas gdy Cairoli zrobił to samo, aby doprowadzić samochód do domu na dziewiątej pozycji.

Wypowiedzi kierowców

Jordan Pepper

To taki niewiarygodny dzień na Nürburgringu z powodu naprawdę dobrych kwalifikacji –P3. Wiedzieliśmy, że na starcie wszystko może się zdarzyć, a objęcie prowadzenia na pierwszym zakręcie było naprawdę idealnie wykonane i od tego momentu musieliśmy po prostu dać z siebie 110%. Szczerze mówiąc, nigdy w życiu nie naciskałem tak mocno w wyścigu. Dziękuję Lamborghini Squadra Corse i Grasser Racing Team za tak wspaniały samochód i za przygotowanie – ciężka praca nigdy nie pozostaje niezauważona.

Marco Mapelli

Myślę, że wykonaliśmy wyścig perfekcyjnie od samego początku. Jordan wykonał niesamowitą pracę, a my byliśmy w stanie odpowiednio zarządzać wyścigiem. Momentami Mercedesy miały więcej potencjału od nas, ale utrzymanie się za innym samochodem nie jest łatwe. Ale ostatecznie udało nam się to dobrze opanować, a Franck wykonał świetną robotę. To duża zasługa Grassera, ponieważ doskonale przygotowali samochód od Paul Ricard. Mieliśmy przyzwoitą szansę od początku mistrzostw, więc teraz musimy walczyć.

Franck Perera

Jestem naprawdę szczęśliwy, naprawdę dumny z zespołu, zwłaszcza po rozczarowaniu na Spa. Tak jak powiedział Marco, od Paul Ricard widzieliśmy mocne tempo, więc jest to dobry wynik dla wszystkich, którzy ciężko pracują. Chcę podziękować moim kolegom z zespołu i Lamborghini – teraz możemy sięgnąć po tytuł.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Totem Automobili wzięło udział w Monterey Car Week
Next post
Gallardo przerobione przez Zagato trafiło na aukcję. Powstało 9 sztuk

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Lamborghini zdominowało GT World Challenge Europe 3H of Nurburgring