Rozpoczęło się odliczanie do czternastego wydarzenia Milano AutoClassica – Salonu Samochodów Klasycznych i Sportowych, który odbędzie się od piątku 15 do niedzieli 17 listopada. Niezapomniane spotkanie w stylu glamour powraca dla wszystkich miłośników legend motoryzacji
Propozycje skierowane do odwiedzających są liczne, a dużą uwagę przywiązuje się do młodszej publiczności, której frekwencja stale rośnie. Są to dobrze przygotowani i pełni pasji odbiorcy docelowi, czyli potencjalni użytkownicy i kolekcjonerzy tzw. samochodów jutra. Bogata lista partnerów wydarzenia – już 14. edycji Milano AutoClassica – stale się powiększa, począwszy od najbardziej prestiżowych marek, klubów i muzeów, które współtworzą historię kultury motoryzacyjnej.
Podziwiać będzie można między innymi najbardziej reprezentatywne modele Astona Martina, Bentleya z dwoma absolutnymi premierami dla publiczności wydarzenia: nowym Continentalem GT Speed i nowym Continentalem GTC Speed, Caterhama, MOKE i Morgana, reprezentowane przez Romeo Ferraris, DR Automobiles, Dział Dziedzictwa Stellantis, wielki powrót Alfy Romeo, Ferrari Classiche, Kimera Automobili, Lotus-PB Racing, McLarena, MG, Musei Ferrari, O.S.C.A i Teslę z Cybertruckiem. Ponadto BMW Club Italia, Ferrari Club Italia, Lamborghini Club Italia, Porsche Club Italia i 777 Club również zaakcentują swoją obecność.
W strefie spotkań ACI Storico w hali 12 zaplanowano talk show na temat kolekcjonowania, interesujące porównania techniczne, a także omówienie aktualnych zagadnień, nie zaniedbując przy tym młodszej publiczności. Ich stoisko będzie gościć trzy magazyny redagowane przez Davida Giudici (Aci Editore), tj. l’Automobile, l’Automobile Classica i Youngclassic wraz z radiem Aci kierowanym przez Pierluigiego Bonorę, który będzie powracał ze swoimi relacjami na żywo i wywiadami każdego dnia podczas całego wydarzenia.
W tym roku przypada 40. rocznica Ferrari Testarossy, grand tourera V12 z silnikiem umieszczonym centralnie – kultowego samochodu, który zapisał się w zbiorowej pamięci kilku pokoleń. Powstał w latach 80. jako ewolucja swojego poprzednika 512 B, pierwszego supersamochodu Cavallino. Odniósł sukces komercyjny i medialny, sprzedając się w liczbie ponad 10 000 egzemplarzy na przestrzeni 12 lat. Kulminacją obchodów Milano AutoClassica 2024 będzie rajd zaplanowany na sobotę 16 listopada.
W 2024 roku przypada również 70. rocznica powstania Alfy Romeo Giulietty, wraz z pierwszą serią Sprint. To model, który zapisał się w historii motoryzacji i do dziś stanowi punkt odniesienia dla entuzjastów czterech kółek. Zaprezentowana 21. kwietnia 1954 roku podczas Salonu Samochodowego w Turynie, Giulietta szybko zyskała przydomek włoskiej ukochanej: pierwsza Alfa Romeo o kobiecym imieniu, która zdobyła uznanie szerokiej publiczności. Na targach Milano AutoClassica, na stoisku Scuderia del Portello w hali 20 będzie można podziwiać rzadką przedseryjną Giuliettę Sprint z 1955 roku, niedawno odrestaurowaną przez fabrykę Portello, która z tej okazji zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Po świątecznej przerwie, gdy śnieg i lód nadają Alpom bajkowy klimat, w Engadynie odbędzie się…
Brytyjska firma Talos Vehicles zaprezentowała samochód, który łączy w sobie cechy Ferrari 599 GTB i…
Alfa Romeo zakończyła październik z wynikiem 2233 zarejestrowanych samochodów, co oznacza wzrost o 23% w…
Włoska motoryzacja zyskuje nowy ośrodek, który ma ambicję połączyć tradycję z nowoczesnością. W Modenie ogłoszono…
Jedna z najbardziej wyjątkowych kolekcji Ferrari na świecie zostanie wystawiona na sprzedaż podczas aukcji Mecum…
Lamborghini otworzyło nowy salon w Turynie, oficjalnie inaugurując 30 października kolejną włoską lokalizację marki. Nowy…