fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Miura S odrestaurowana w Polo Storico. Należała do Roda Stewarta

Miura S odrestaurowana w Polo Storico. Należała do Roda Stewarta

Brytyjski miłośnik samochodów w miniony weekend odebrał swoją Miurę S z Polo Storico. Jak każde klasyczne Lamborghini, i ten model ma historię do opowiedzenia.

To nie byle Miura – ten egzemplarz jest wyjątkowy. Właściciel określa ją kobiecym imieniem – Maggie May. Auto oryginalnie zostało zakupione przez słynnego wokalistę rockowego Roda Stewarta. I to właśnie on nadał ikonie motoryzacji tę nazwę. Białą Miurę P400 S po raz pierwszy zarejestrowano w 1971 roku.

Samochód napędzał 370-konny silnik 3.9 V12, dzięki któremu Miura była w stanie rozpędzić się do prędkości maksymalnej 280 km/h. Odmiana S stanowiła ewolucję modelu zaprezentowanego podczas genewskich targów w marcu 1966 roku. Zdaniem producenta, debiut tej wersji  był punktem zwrotnym w historii motoryzacji. Narodził się pierwszy supersportowy samochód, który dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych oferował najlepsze osiągi na skalę światową – był najszybszy spośród seryjnie produkowanych pojazdów.

Ostateczna wersja Miury – SV (Super Veloce) –  pojawiła się na rynku w 1971 roku. Inżynierowie dopracowali silnik, zwiększając jego moc do 385 KM. Auto stało się jeszcze szybsze i było w stanie rozwinąć zawrotną prędkość 290 km/h. W pewnym momencie samochód Roda Stewarta przeszedł tak zaawansowane zmiany, aż w końcu stał się potężniejszą, niebieską wersją SV. Jednak to „ubranie” nie podpasowało Maggie May – auto z powrotem zostało przywrócone do oryginalnego stanu, ponownie stając się Miurą S.

Lamborghini Miura

Maggie May trafiło do Polo Storico

Z myślą o odrestaurowaniu pojazdu w 2017 roku Miura trafiła do Polo Storico w Sant’Agata Bolognese. Wraz z grupą ekspertów przeprowadzono konsultacje dotyczące tego, jakie zmiany mają zostać poczynione. Przez 18 miesięcy właściciel Maggie May regularnie odwiedzał warsztat, przyglądając się uważnie postępom. Dzięki tym doświadczeniom relacja posiadacza z Miurą stała się jeszcze mocniejsza.

Z czasem stan auta przywrócono mniej więcej do takiego, w jakim opuścił fabrykę. Dokonanie tego wymagało przejrzenia wielu archiwalnych materiałów, jak również nawiązania współpracy z najlepszymi rzemieślnikami. Zmiany każdego z najmniejszych elementów zostały odpowiednio udokumentowane i skatalogowane. Następnie w postaci książki trafiły do właściciela. Prace trwały łącznie ponad 2000 godzin, ale sądząc po opinii posiadacza Miury, wkład finansowy i czasowy był tego wart:

Miura jest samochodem z osobowością. Maggie May miała tę osobowość, ale teraz ma również i urodę.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Alfa Romeo Giulia coupe
Poprzedni wpis
Alfa Romeo Giulia coupe ma mieć 650 KM
Lamborghini Aventador
Następny wpis
Tylnonapędowy Aventador do kosza. Byłby zbyt wymagający

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Miura S odrestaurowana w Polo Storico. Należała do Roda Stewarta