fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Pebble Beach

Pebble Beach

Konkurs elegancji w Pebble Beach

 

Konkurs elegancji, wystawa i aukcja ekskluzywnych oraz wyjątkowych aut, odbywa się od 1950 roku w Pebble Beach, USA. Wydarzenie w trakcie którego można zobaczyć najrzadziej spotykane, doskonale utrzymane dzieła motoryzacji. W tym roku tematem przewodnim były dwie bardzo bliskie nam marki – Lancia i Lamborghini. 

Lancia świętowała stulecie wyprodukowania swojego pierwszego samochodu – 1908 12hp Alpha. Jeden egzemplarz tego auta przybył na konkurs prosto z Włoch, od prywatnego kolekcjonera z Mediolanu. 

 

W sumie 16 wyjątkowych Lancii trafiło na konkurs, zarówno z kategorii przedwojennych jak i powojennych. W kategorii aut przedwojennych zwyciężyła niesamowita Lancia Astura Castagna Torpedo z 1933 roku. Jedno z najbardziej luksusowych aut swojego okresu i wzór elegancji. Napędzana jednostką V8, pojemność 2.9 o charakterystycznym dla tego okresu w historii Lancii małym kącie rozwarcia cylindrów. 

 

Silnie reprezentowanym modelem była także Aurelia, zarówno Spider jak i bardzo ciekawa wersja sportowa Squadra Corse, pomalowana w fabryczne barwy, a jednocześnie barwy Turynu, odrestaurowana do oryginalnej specyfikacji. 

 

 

Przedstawicielem rodziny Aureli był także model o trochę innym charakterze, jeden z dwóch ocalałych egzemplarzy z serii 47, B53 Giardinetta z 1952 roku. Sądzę, że zdjęcia oddają dokładnie wyjątkowość tego auta 🙂

 

Wśród sportowych Lancii prezentowane było jedno z najbardziej stylowych aut wyczynowych, model D24. Ten konkretny egzemplarz prowadzony przez Piero Taruffi wygrał słynne Targa Florio w 1954. 

 

Nie mogło zabraknąć także jednego z najbardziej intrygujących aut rajdowych wszech czasów. Zaprojektowana bardzo odważnie i innowacyjne, wpisujące się doskonale w sportowe tradycje marki – Lancia Stratos. Co ciekawsze zaprezentowany był oryginalny prototyp tego auta, który ujrzał światło dzienne w trakcie pokazu w Turynie w 1971. Do dziś robi oszałamiające wrażenie…

 

Zgromadzona kolekcja Lamborghini była równie imponująca. Od pierwszych egzemplarzy Miury po Reventona i Gallardo LP560. Na każdym kroku było widać jak bardzo ekstremalne były to samochody na każdym etapie historii marki z Sant Agata.

 Bardzo miły akcentem była obecność jednego z weteranów marki – Valentino Balboni. Valentino Balboni, obecny w Lamborghini od 1968 roku, obecnie główny kierowca testowy oraz szef działu odrestaurowywania i obsługi klienta. W trakcie imprezy był jednym z sędziów oceniających poszczególne egzemplarze wystawione w konkursie. Balboni wspominał swoje początki w Lamborghini kiedy jako młody kierowca testowy wyjeżdżał z bram fabyrki Miurą. To była zdecydowanie jego pierwsza miłość. 

 

Zaprezentowane auta to m.in kilka egzemplarzy Miury, Countach LP400 z bardzo charakterystycznymi nadkolami projektu Marcello Gandiniego, oraz kilka pojedynczych egzemplarzy zrobionych na specjalne zamówienie. 

 

 

 

Na zakończenie imprezy miał miejsce jeszcze jeden włoski akcent. Najlepszym autem konkursu została wybrana Alfa Romeo 8C 2900B z 1938. Auto należy obecnie do jednego z szefów działu utrzymania firmy Microsoft, Jon'a Shirley'a. Powstało wyłącznie 33 egzemplarzy tego auta, większość z nadwoziem pracowni Carrozzeria Touring. Wspomniany tutaj egzemplarz to jeden z zaledwie 6 prywatnie zarejestrowanych wersji Berlinetta. Ale to nie liczby pokazują wyjątkowość tego auta lecz jego przepiękne proporcje i styl. 

Kolejne Pebble Beach już za rok, ponownie w trzeci weekend sierpnia, nie wiem jak Wy ale ja chyba zaczynam odkładać na bilet…. 

Ł¹ródło: italiaspeed.com, pebblebeachconcours.net

Poprzedni wpis
Relacja ze spotkania ForzaItalia - 17.08
Następny wpis
IV Ogólnopolski Zlot Alfaholików

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Pebble Beach