Alma Sprint łączy klasyczny wygląd z większą mocą i nowoczesnymi komponentami. Restomod został opracowany przez portugalską firmę inżynieryjną Alma specjalizującą się w renowacji i tuningu klasyków.
Pojazd oparto na Alfasud coupe i korzysta z szeregu ulepszeń mechanicznych, inspirowanych zapomnianym projektem samochodu rajdowego Grupy B, który nigdy nie został skończony.
W 1982 roku Autodelta opracowała prototyp samochodu rajdowego Sprint z centralnie umieszczonym silnikiem i szerokim nadwoziem zaprojektowanym przez Zagato. Niestety Sprint 6c nie trafił na odcinki rajdowe Grupy B, choć rozbudził wyobraźnię fanów Alfy Romeo i doczekał się kilku niezależnych konwersji.
Kompozytowe nadwozie modelu Alma Sprint charakteryzuje się poszerzeniami błotników, niestandardowymi zderzakami, stylowymi lusterkami i zintegrowanym spojlerem z tyłu. Poczwórne okrągłe reflektory otrzymały nowoczesne projektory firmy Hella zamontowane w nowej obudowie.
Kabina jest tapicerowana Alcantarą i tkaniną sztruksową z aluminiowymi wstawkami. Kierownicę Zagato połączono z wykonaną na zamówienie aluminiową dźwignią zmiany biegów. Alma twierdzi, że nowe fotele poprawiły pozycję za kierownicą, a 4-punktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt dodają wyglądu inspirowanego sportami motorowymi.
Nowa Alfa Romeo Sprint Restomod jest inspirowana porzuconym projektem Grupy B, przy czym Alma Sprint nie ma zamontowanego pośrodku silnika V6 Busso z rajdowego prototypu. Za to otrzymała więcej niż kilka ulepszeń komponentów mechanicznych. Czterocylindrowy silnik typu boxer z oryginału został rozwiercony do 1,8 litra, doczekał się przeprojektowanych głowic, kutych tłoków, nowego wałka rozrządu, zmienionego układu zaworów i gaźników Dellorto.
Zmodyfikowany układ napędowy wytwarza 160 KM, co stanowi zdrowy wzrost w stosunku do każdej produkcyjnej wersji Sprinta – w tym Quadrifoglio Verde. Należy zauważyć, że restomod waży zaledwie 880 kg co oznacza, że stosunek mocy do masy jest całkiem niezły. Co więcej, pięciobiegowa manualna skrzynia biegów może być opcjonalnie połączona z mechanizmem różnicowym Torsena o ograniczonym poślizgu na przedniej osi.
Inne ulepszenia obejmują regulowane amortyzatory zapewniające lepsze prowadzenie, większe wentylowane tarcze hamulcowe i komponenty „klasy motorsport”. Alma chce wyprodukować 20 egzemplarzy modelu Alfa Romeo Sprint restomod, z których każdy będzie dostosowany do upodobań właściciela z „szerokiej gamy opcji”. Ceny nie zostały ujawnione, a pierwsze dostawy mają rozpocząć się w trzecim kwartale 2024 roku.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment