Są restomody i są prawdziwe dzieła sztuki na kołach. Totem Automobili należy zdecydowanie do tej drugiej kategorii. Włoska firma stworzyła kolejny unikalny projekt – GT Super Jarama.
Nazwa modelu nawiązuje do toru Jarama, gdzie w 1972 roku Alfa Romeo GTA Junior 1300 odniosła zwycięstwo w czterogodzinnym wyścigu. GT Super Jarama to jedna z zaledwie 40 sztuk, ale wyróżnia się indywidualnymi akcentami, które czynią ją jeszcze bardziej ekskluzywną.
Nadwozie wykonano w całości z włókna węglowego i zdobi je lakier Blu Cervino. Na bocznych panelach znalazły się unikalne emblematy łączące koniczynkę Alfa Romeo z napisem Jarama.
Kabinę wykończono luksusową skórą Connolly Cognac, a na panelu pasażera umieszczono dwa klasyczne chronografy Tag Heuer, nawiązujące do złotej ery motorsportu. Całość dopełniają aluminium i włókno węglowe, a wisienką na torcie jest skrzynia biegów z odsłoniętym mechanizmem.
Serce GT Super Jarama to 2,8-litrowy V6 twin-turbo opracowany przez Italtecnica. Standardowa wersja generuje 591 KM, ale ten egzemplarz legitymuje się 670 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni ręcznej z mechanicznym różnicowym o ograniczonym poślizgu. Alternatywnie można zamówić jeszcze mocniejszą wersję, która rozwija 739 KM i 850 Nm.
Podstawowy GT Super kosztuje 539 000 euro, a z dodatkami cena bez trudu przekroczy 700 000 dolarów. Sam producent twierdzi, że to nie tylko samochód, ale mistrzostwo inżynierii i designu, łączące klasykę z nowoczesnością.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment