fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Trwają testy Fiata 500 na drodze z indukcyjnym ładowaniem

Trwają testy Fiata 500 na drodze z indukcyjnym ładowaniem

Stellantis kontynuuje prace nad rozwiązaniami przyszłości na swojej eksperymentalnej drodze, nazwanej Arena del Futuro i wyposażonej w ładowanie indukcyjne, będące w fazie testów.

Jak twierdzi Stellantis, nowoczesne ładowanie indukcyjne jest na tyle skuteczne, że w pełni elektryczny Fiat 500 mógł się poruszać po drodze z prędkością autostradową bez wykorzystywania energii zgromadzonej w akumulatorach. W dodatku testy natężenia pola magnetycznego dowiodły, że rozwiązanie to nie ma to żadnego negatywnego wpływu na kierowcę i podróżujących w kabinie pasażerów.

Oznacza to, że na autostradach z technologią ładowania indukcyjnego zasięg pojazdów elektrycznych mógłby być wręcz nieskończony. Firma Stellantis wciąż pracuje nad wspomnianą technologią wraz z kilkoma partnerami.

Ośrodek testowy znajdujący się w Chiari we Włoszech, wykorzystuje specjalny system nadajników umieszczonych pod asfaltem, który przekazuje energię bezpośrednio do samochodów osobowych, autobusów i ciężarówek, jeśli są one wyposażone w odpowiedni odbiornik. Energia trafia bezpośrednio z drogi do silników elektrycznych, umożliwiając im jazdę bez wyczerpywania akumulatorów.

Arena del Futuro wykorzystuje prąd stały (DC), aby zmniejszyć straty energii podczas procesu dystrybucji. Pozwala to również na zastosowanie cieńszych kabli wykonanych z aluminium zamiast z miedzi, które są ciensze i łatwiejsze do pozyskania. Brak odsłoniętych kabli sprawia, że ludzie mogą bezpiecznie poruszać się po drogach wyposażonych w tę technologię, pomimo pola elektrycznego.

Więcej na temat tego rozwiązania, jak i długoterminowych planów marki Stellantis, powiedziała Anne-Lise Richard, dyrektor globalnej jednostki biznesowej ds. e-mobilności:

Nasz długoterminowy plan strategiczny, Dare Forward 2030, opiera się na założeniu zapewnienia wszystkim najnowocześniejszej swobody mobilności, a ten projekt jest kwintesencją tego, w jakim kierunku zmierzamy jako firma. Te wspólne projekty to ekscytujący krok w kierunku osiągnięcia dłuższej żywotności baterii, zmniejszenia niepokoju związanego z zasięgiem, większej wydajności energetycznej, mniejszych rozmiarów baterii, doskonałej wydajności oraz niższej wagi i kosztów.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Alfa Romeo triumfuje na Mille Miglia 2022 z 6C 1750 SS Zagato
Next post
Ferrari Testarossa z 1989 roku została uruchomiona po raz pierwszy od blisko 20 lat

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Trwają testy Fiata 500 na drodze z indukcyjnym ładowaniem