Kategorie: News

Maserati zaprezentowało GranCabrio w wariancie Trofeo. Ma 550 KM


Maserati w końcu zaprezentowało nowe GranCabrio – topowy odpowiednik GranTurismo wprowadzony w 2022 roku. Kabriolet 2+2 będzie początkowo oferowany z potężnym silnikiem Nettuno V6 w wersji wyposażenia Trofeo. Jednak z czasem do gamy dołączy w pełni elektryczny wariant Folgore.

Wyróżniającą się cechą jest materiałowy dach, którym można wygodnie sterować za pomocą wyświetlacza informacyjno-rozrywkowego lub za pomocą prostych gestów. Dach składa się w ciągu 14 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Zaprojektowany z myślą o optymalnym komforcie, miękki dach zapewnia wyjątkową izolację termiczną i akustyczną i jest dostępny w pięciu różnych kolorach: czarnym, niebieskim morskim, szarym tytanowym, szarym i granatowym. Podczas, gdy znaczna część nadwozia jest wspólna z GranTurismo, GranCabrio może pochwalić się przeprojektowanym tylną częścią.

To samo dotyczy wnętrza 2+2. Cyfrowy kokpit składa się z 12,2-calowego zestawu wskaźników, opcjonalnego wyświetlacza head-up, 12,3-calowego ekranu dotykowego systemu informacyjno-rozrywkowego i kolejnego – 8,8-calowego ekranu dotykowego do sterowania klimatyzacją. Model wyposażony jest w system audio Sonus Faber z 13 głośnikami w standardzie lub 16 głośnikami w opcjonalnej konfiguracji o mocy 1060 watów. Aby uprzyjemnić jazdę pod gołym niebem, Maserati wyposażyło GranCabrio w standardowy ogrzewacz szyi dla kierowcy i pasażera z przodu, oferujący trzy poziomy intensywności. 

Pod maską znajduje się 3-litrowy silnik V6 Nettuno z podwójnym turbodoładowaniem, dostarczający 550 KM i 650 Nm momentu obrotowego (w najmocniejszej konfiguracji). Jest on połączony z ośmiobiegową automatyczną przekładnią, wysyłającą moment obrotowy na tylne koła. Osiągi ulegają nieznacznemu pogorszeniu w porównaniu do coupe ze względu na zwiększenie masy kabrioletu o 100 kg. W rezultacie sprint 0-100 km/h zajmuje 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 316 km/h.

Można bezpiecznie założyć, że producent będzie również oferować GranCabrio z mniej wydajną wersją V6 o mocy 490 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Oficjalnie potwierdzono również, że w ofercie Maserati pojawi się w pełni elektryczne GranCabrio Folgore. Oczekuje się, że będzie on dzielił układ trzech silników z GranTurismo Folgore, wytwarzając łącznie 761 KM.

Maserati ogłosi ceny nowego GranCabrio Trofeo bliżej jego wprowadzenia na rynek w nadchodzących miesiącach. Podobnie, jak w przypadku innych wariantów kabrioletów samochodów sportowych i grand tourerów można zakładać, że GranCabrio będzie nieco droższe niż odpowiednik GranTurismo.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

MCPURA i MCPURA Cielo – Maserati w centrum uwagi na Salone Auto Torino 2025

Maserati zaprezentuje w Turynie swój najnowszy supersamochód – MCPURA, dostępny zarówno w wersji coupé, jak…

2 dni temu

Stellantis wstrzymuje produkcję Tonale i Pandy z powodu słabego popytu

Stellantis ponownie zmuszony jest wstrzymać produkcję kilku modeli z powodu niskiego popytu. Na czele listy…

2 dni temu

Alfa Revival Cup 2025: wielki finał na Spa-Francorchamps

Od 25 do 27 września tor Spa-Francorchamps stanie się areną finałowej rundy sezonu 2025 Alfa…

3 dni temu

Nowe Ducati Panigale V4 R: technologia MotoGP w motocyklu drogowym

W drugim odcinku serii Ducati World Première 2026 producent z Borgo Panigale zaprezentował motocykl, który…

3 dni temu

Fiat 600D – urodzinowa niespodzianka

Prawdziwe klasyki mają w sobie coś, czego próżno szukać w nowoczesnych pojazdach – aurę dawnych…

4 dni temu

Philippe Prette mistrzem Am Class w GT2 European Series – podwójny triumf Maserati w Walencji

Philippe Prette, kierowca zespołu LP Racing, zapewnił sobie tytuł mistrza Am Class w GT2 European…

4 dni temu