Kategorie: News

Tak wyglądał Polo Storico Tour na uczczenie 60-lecia Miury podczas Auto Moto d’Epoca

Automobili Lamborghini po raz trzeci z rzędu uczestniczyło w targach Auto e Moto d’Epoca w Bolonii, prezentując ekspozycję z okazji dziesięciolecia działalności Polo Storico – działu marki zajmującego się jej dziedzictwem. W centrum uwagi znalazł się najstarszy istniejący egzemplarz Lamborghini – 350 GT o numerze podwozia 2, czyli pierwszy samochód produkcyjny w historii firmy. Obok pojazdu zaprezentowano również niedawno odkryty w archiwum model wnętrza w skali 1:1, datowany na rok 1963, a całość ekspozycji uzupełniają oryginalne dokumenty i materiały archiwalne. W trakcie wydarzenia firma ogłosiła też, że w 2026 roku zorganizuje specjalne wydarzenie z okazji 60-lecia Miury – Lamborghini Polo Storico Tour.

Jak wyjaśnił Giuliano Cassataro, szef działu After Sales w Automobili Lamborghini, udział w imprezie jest naturalnym zwieńczeniem roku obchodów jubileuszu Polo Storico:

Udział w Auto e Moto d’Epoca to idealna okazja, by zakończyć rok obchodów poświęcony Polo Storico. Nie moglibyśmy lepiej opowiedzieć naszej historii, niż poprzez pokazanie samochodu, od którego wszystko się zaczęło – modelu 350 GT. Jednocześnie nasza obecność w Bolonii pozwala zaprezentować plany na przyszłość, w których ponadczasowa Miura znajdzie się w centrum nowych inicjatyw skierowanych do naszych klientów i kolekcjonerów. To doskonały moment by ogłosić, że w 2026 roku zorganizujemy wyjątkowy tour, by oddać hołd pierwszemu supersamochodowi świata.

Prezentowany egzemplarz 350 GT z numerem podwozia 2, to najstarsze zachowane Lamborghini, które obecnie przechodzi proces certyfikacji autentyczności w Polo Storico. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy na salonie w Genewie w 1964 roku stanowi kamień milowy w historii marki i prac działu zajmującego się dziedzictwem. Wyposażony w silnik V12 o pojemności 3,5 litra, pierwotnie zaprojektowany przez Giotto Bizzarriniego dla prototypu 350 GTV, został następnie przystosowany do produkcji przez Paolo Stanzaniego.

Nadwozie zbudowała Carrozzeria Touring w technologii Superleggera, co zapoczątkowało tradycję luksusowych grand tourerów Lamborghini. Wyróżnikiem prezentowanego egzemplarza jest także rzadki, prototypowy emblemat Lamborghini w kolorze czarno-białym – jedna z pierwszych koncepcji Ferruccia Lamborghiniego, poprzedzająca złotego byka na czarnym tle, który z czasem stał się symbolem marki.

Szczególne miejsce w ekspozycji zajmował oryginalny rysunek techniczny z 1963 roku, przedstawiający badanie układu wnętrza 350 GT w skali 1:1. To najstarszy dokument w archiwum Lamborghini i zarazem świadectwo współpracy z Carrozzeria Touring. Jak podkreśla producent, rysunek jest symbolem troski, z jaką Polo Storico dba o dziedzictwo przemysłowe i stylistyczne firmy z Sant’Agata Bolognese. Prezentację uzupełniają publikacje opisujące dwa filary działalności Polo Storico – renowację i certyfikację pojazdów – oraz wybrane materiały archiwalne.

Auto e Moto d’Epoca uznawane za jedno z najważniejszych wydarzeń dla kolekcjonerów i miłośników motoryzacji w Europie, stanowi ostatni punkt w kalendarzu obchodów dziesięciolecia Polo Storico. Lamborghini miało stoisko w hali 29, w strefie poświęconej włoskiej Motor Valley, a wydarzenie trwało do 26 października. Producent zaznacza, że tegoroczna obecność marki ma nie tylko uhonorować jej przeszłość, ale też zapowiedzieć kierunek działań na kolejne lata, w których historia i współczesność będą łączyć się w ramach programu Polo Storico.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Maserati Grecale Folgore MY2026 – nowa odsłona elektrycznego SUV-a

Maserati prezentuje Grecale Folgore Model Year 2026, czyli odświeżoną wersję swojego w pełni elektrycznego SUV-a.…

2 dni temu

Fiat Doblò świętuje 25-lecie – jubileuszowa edycja specjalna z napędem elektrycznym

Fiat Professional świętuje 25-lecie modelu Doblò, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i najdłużej produkowanych pojazdów w…

2 dni temu

LEGO Technic Ferrari FXX K – miniaturowe laboratorium inżynierii Ferrari

Ferrari FXX K to samochód, który powstał jako torowe laboratorium marki z Maranello – hybrydowy…

3 dni temu

Gran Premio Storico d’Italia 2026: Mugello stanie się stolicą historii Formuły 1

W 2026 roku tor Mugello w Toskanii stanie się miejscem wyjątkowego wydarzenia – pierwszej edycji…

4 dni temu

Włoska moc w służbie zdrowia: Maserati MCPURA i Giulia Q dla Carabinieri

W Rzymie zaprezentowano dwie nowe włoskie maszyny, które mają ratować życie – Maserati MCPURA i…

4 dni temu

Stellantis tnie gamę modeli: Alfa Romeo, Lancia i Maserati z nową strategią przetrwania

Stellantis dokonuje gruntownego przeglądu strategii dla swoich trzech włoskich marek – Alfy Romeo, Lancii i…

5 dni temu