Bolid ze stajni Ferrari, którego premiera została zapowiedziana na 22 lutego, pod nadzorem dyrektora technicznego Mattiego Binotto przeszedł testy FIA w zakładzie w Bollate, nieopodal Mediolanu.
Wcześniej pojazd poddano odpowiednim próbom statycznym, z których również wyszedł obronną ręką. Włoska marka znajduje się w dość komfortowym położeniu – ma teraz mnóstwo czasu na dalszy rozwój bolidu. Przy czym inżynierowie muszą pamiętać o niedawno wydanej dyrektywie technicznej o numerze 044, zakazującej nadmiernego obniżania wysokości przedniego zawieszenia w zakrętach.
Nad zespołem odpowiedzialnym za opracowywanie nowego bolidu Ferrari pieczę sprawują Simone Resta (główny projektant) wraz z Enrico Cardile (szef aerodynamiki).
Sergio Marchionne nie wyklucza, że w 2018 roku po raz ostatni zobaczymy na torze Kimiego Raikonnena, którego forma na przestrzeni ostatnich 4 sezonów nie zachywcała. Fin dostał ostatnią szansę – jeśli się nie sprawdzi, na jego miejsce zostanie sprowadzony nowy kierowca.
Fani włoskiej motoryzacji mają powody do świętowania. W nowym sezonie zobaczymy bolidy Alfy Romeo. To efekt podpisanej wieloletniej umowy technicznej, handlowej i partnerskiej z zespołem Sauber F1 Team. Na początku grudnia 2017 roku nowo uformowana ekipa zaprezentowała oficjalne malowanie bolidów.
Autor: Mateusz Struk
Zdjęcia: Materiały prasowe
Podczas londyńskiej aukcji w 2023 roku sprzedano Ferrari 250 GT Coupe Series II by Pinin…
Pięć lat po swoim powstaniu, Ferrari Esports Series powróci z obszernym ośmiomiesięcznym kalendarzem zawodów w…
W piątek 10 maja 2024 roku w Monako odbędzie się aukcja zorganizowana przez RM Sotheby’s, podczas…
Ferrari zdobyło najwyższe wyróżnienie w dziedzinie wzornictwa przyznawane przez niemieckie stowarzyszenie Red Dot Awards: Roma…
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio została nagrodzona tytułem Sedana Roku przez Top Gear Hong Kong – jeden…
Wystawiony pod młotek została Lancia Hyena by Zagato. Zostanie zlicytowana na aukcji RM Sotheby’s. To…