Kategorie: News

GP Azerbejdżanu: Leclerc 4., Sainz 8. i Kimi 10.


Rywalizacja na torze ulicznym w Azerbejdżanie trzymała w napięciu do samego końca. Ostatecznie na linii mety jako pierwszy zameldował się Sergio Perez. Drugi dojechał Sebastian Vettel, a trzeci – Pierre Gasly. Tuż za nim znalazł się Charles Leclerc. Carlos Sainz był 8., Kimi Raikkonen 10., a Antonio Giovinazzi – 11.

W sesji kwalifikacyjnej najszybszy okazał się Charles Leclerc z czasem 1:41.218. Obok niego znaleźli się Lewis Hamilton, Max Verstappen i Pierre Gasly. Carlos Sainz był 5., Kimi Raikkonen 14., podczas gdy Antonio Giovinazzi uszkodził swój bolid skazując się na start z końca. 

W wyścigu oczy wszystkich zwrócone były przede wszystkim na liderów klasyfikacji kierowców, czyli Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona. Wszystko wskazywało na to, że Holender powiększy swoją przewagę nad Brytyjczykiem. Jednak Max podzielił los Lance’a Strolla – zarówno w bolidzie Astona Martina, jak i Red Bulla, doszło do przebicia tylnej lewej opony. Wszyscy kierowcy zostali zmuszeni do zjazdu do alei serwisowej i wkrótce wznowiono rywalizację  Perez startował z pierwszej pozycji, a Lewis Hamilton z drugiej. Brytyjczyk miał za zadanie dowieźć pozycję do mety, dzięki czemu zyskałby sporą przewagę nad swoim najgroźniejszym rywalem, czyli Verstappenem. Jednak ze względu na przegrzane hamulce przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu i pojechał na wprost, spadając na sam ogon stawki. Najważniejsze momenty wyścigu można obejrzeć na poniższym klipie:

Wypowiedzi kierowców

Charles Leclerc:

Przed przyjazdem do Baku, P4 było mniej więcej tym miejscem, na którym mogliśmy się spodziewać ukończyć wyścig. Pierwszą niespodzianką weekendu było nasze pole position. Drugą niespodzianką było to, że niektórzy z naszych konkurentów w środku stawki byli dziś bardzo szybcy. Mimo że startowaliśmy z przodu wiedzieliśmy, że możemy zostać wyprzedzeni przez samochody dwóch czołowych zespołów – i tak też się stało. Po pierwszym postoju starałem się wykonać jak najlepszą pracę. Po restarcie za pierwszym samochodem bezpieczeństwa zblokowałem koła. Kontynuowanie jazdy było najtrudniejszą częścią wyścigu. Naprawdę myślałem, że nie uda mi się dojechać do końca. Potem mieliśmy czerwoną flagę i już myślałem o podium, ale niestety nie udało się. Seb wykonał świetną robotę – gratuluję mu. To samo tyczy się Pierre’a, z którym na końcu toczyła się ciężka walka! Będziemy dalej pracować.

Carlos Sainz:

Nie był to wyścig, na który liczyłem. Tego dnia miałem gorszy feeling samochodu niż przez resztę weekendu. Za każdym razem, gdy jechałem na zimnych oponach – na obu startach, na restarcie i po pit stopie – miałem spore problemy z blokowaniem przodu i z hamulcami. To doprowadziło do kosztownego błędu, który zniweczył cały mój wyścig. Ostatecznie udało mi się wrócić do punktacji, ale nie jestem zadowolony z wyniku. Musimy zrozumieć przyczyny tych problemów i spróbować poprawić się na najbliższe wyścigi. Mamy teraz trochę czasu, aby pojechać do Maranello i popracować nad tym, więc jestem pewien, że wrócimy silniejsi we Francji.

Kimi Raikkonen:

Do ostatnich dwóch okrążeń niewiele się działo w moim wyścigu, więc dobrze, że udało się zdobyć punkt. Wyprzedzanie okazało się zaskakująco trudne, stosunkowo łatwo dogoniliśmy jadące przed nami samochody, ale nie udało nam się wykonać ruchu. Restart po czerwonej fladze był dość gorączkowy, mogliśmy być lepsi, ale mogło też pójść źle, więc bierzemy punkt. Ostatecznie nie sądzę, że mogliśmy zrobić więcej. 

Antonio Giovinazzi:

Miałem świetny start i to pozwoliło mi wrócić do walki o punkty od samego początku. Nie był to łatwy wyścig, bo miałem mały problem z hamulcami, co na takim torze nie jest dobre, ale i tak moje tempo było całkiem niezłe. Zrobiliśmy wczesny postój, aby podciąć kilku rywali, a potem było trochę spokojnie, aż do czerwonej flagi. Po restarcie zyskałem kilka pozycji na pierwszym zakręcie, ale na drugim zetknąłem się z Ricciardo. Myślę, że wycisnęliśmy z tego wyścigu wszystko, co mogliśmy – zwłaszcza startując z ostatniej pozycji, a skończyliśmy tak blisko punktów. Wiele rzeczy się dziś wydarzyło, to był dość szalony wyścig, ale powinniśmy być szczęśliwi, ponieważ zdobyliśmy kolejny punkt z Kimim w drugim wyścigu z rzędu.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Lamborghini wspomina historię i wersje modelowe Huracana. Następca zostanie pokazany w sierpniu

Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2014 roku, Lamborghini Huracán reprezentuje konsekwentną ewolucję Automobili…

2 dni temu

Countach LPI 800-4 w kolorze Verde Themis jest do kupienia

Na łamach strony Kearnsmotorcar’s na sprzedaż wystawiono Countacha LPI 800-4 w bardzo rzucającym się w…

2 dni temu

Ceny hybrydowego Ypsilona startują z pułapu 24 900 euro we Włoszech

Lancia oficjalnie wprowadziła całkowicie nowy model Ypsilon na rynek włoski, dwa miesiące po debiucie limitowanej…

3 dni temu

Kimera EVO37 w malowaniu Martini trafiło na sprzedaż

Jest to jedyny egzemplarz tylnonapędowej Kimery EVO37 z charakterystycznym malowaniem Martini i do tego podzespołami…

3 dni temu

Pagani Utopia w testach Top Gear i Car

Hipersamochód z podwójnym turbodoładowanym V12 ma manualną skrzynię biegów z odsłoniętym mechanizmem. Wrażenie robi również…

4 dni temu

Podczas GP Imoli wybrane osoby będą mogły spędzić noc w Muzeum Ferrari

Muzeum Ferrari to obowiązkowy punkt dla miłośników motoryzacji, którzy odwiedzają Włochy. Podczas Grand Prix Emilii-Romanii…

4 dni temu