Kategorie: News

Oto silnik M20 w pełnej krasie – 3.0 V6 630 KM


Nazywa się Nettuno i zwiastuje rozpoczęcie nowej ery dla włoskiej marki z trójzębem w logo. Będzie pracować jako jednostka napędowa w supersamochodzie MC20, którego premiera zapowiadana jest na wrzesień 2020 roku. Za opracowanie silnika odpowiedzialny jest zespół z Maserati Innovation Lab.

Obecnie w obrębie historycznego kompleksu przy ulicy Via Emilia Ovest prowadzone są prace modernizacyjne mające na celu przygotowanie lakierni oraz linii produkcyjnej do rozpoczęcia wytwarzania zupełnie nowego modelu nazwanego MC20

Według Maserati najnowszy silnik jest rewelacyjny pod względem technicznym i korzysta z innowacyjnych rozwiązań chronionych międzynarodowymi patentami. Projekt zrodził się z pasji i zaangażowania zespołu wysoko wykwalifikowanych techników i inżynierów. To właśnie Nettuno będzie sercem MC20, auta opracowanego w 100% w Modenie. Jednostka rozwija 630 KM przy 7500 obr./min oraz aż 730 Nm dostępnych w zakresie od 3000 do 5500 obr./min. Inżynierom udało się osiągnąć tak wysoką moc dzięki zastosowaniu systemu twin-turbo. Silnik mierzący 1000 mm szerokości, 650 mm wysokości i 600 mm długości, waży mniej niż 220 kilogramów i spełnia restrykcyjne normy emisji spalin EU6D. 

Do tego producent zapowiedział, że niektóre rozwiązania rodem z Formuły 1 po raz pierwszy trafią do pojazdu drogowego, właśnie za sprawą Nettuno. Podczas opracowywania jednostki wykorzystano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i strategiczne narzędzia dla Innovation Lab, w tym wirtualną analizę pozwalającą na znaczną redukcję czasu potrzebnego na rozwój i planowanie. Prace nad silnikiem rozpoczęły się w 2015, o czym wspomniał Matteo Valentini, szef działu inżynieryjnego w Maserati:

Aby zrozumieć pochodzenie silnika MC20 musimy dowiedzieć się o początkach podróży, która doprowadziła do rozwoju innowacyjnego układu spalania. Projekt rozpoczął się w roku 2015 wraz z opracowaniem technologii na potrzeby silników F1 – stworzyliśmy prototyp, by oszacować potencjał innowacyjnego rozwiązania. Na hamowni zdaliśmy sobie sprawę z osiągniętego sukcesu. Pierwszy testowy samochód z tym silnikiem pojawił się dwa lata później. Efekty były bardzo dobre – wiedzieliśmy, że idziemy w dobrym kierunku i chcemy zbudować taki silnik produkcyjny. Wkrótce rozszerzyliśmy zespół by sprawdzić, czy ma sens przeniesienie technologii z Formuły 1 do produkcyjnego auta.

Maserati chce z modelem MC20 powrócić do ekscytującego świata wyścigów. Supersamochód ma zadebiutować 9 i 10 września 2020 roku w Modenie podczas trwania wydarzenia MMXX: The time to be audacious

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Ducati ogłasza harmonogram premiery modeli na 2026 rok

Seria wydarzeń Ducati World Première powraca, aby zaprezentować światu nowe modele motocykli przygotowane na sezon…

2 dni temu

Ferrari Testarossa powróciła we współczesnym wydaniu. Następca SF90 ma 1050 KM

Ferrari przywraca do życia jedną ze swoich najbardziej ikonicznych nazw – Testarossę – w nowej…

2 dni temu

Lancia przygotowuje Ypsilona Rally2 – Monte Carlo 2026 może być miejscem debiutu

Lancia, marka od lat kojarzona z rajdowymi sukcesami, szykuje kolejny debiut na rajdowych trasach. Producent…

2 dni temu

Emocje do ostatniego okrążenia: Perfetti zwycięża, koronacja mistrza przesunięta

Podczas minionego weekendu na włoskim torze Mugello, przy pięknej wrześniowej pogodzie, kibice Alfa Revival Cup…

3 dni temu

„Cuore Matto”: Alfa Romeo Junior i Pedro Alonso ponownie razem na ekranie

Alfa Romeo zaprezentowała drugi rozdział serii filmowej „Learn to Love Again”, promującej nowy model Junior.…

3 dni temu

Jeden z 559 egzemplarzy Ferrari Superamerica 2006 sprzedany za 269 tys. dolarów

Ferrari Superamerica z 2006 roku, jeden z zaledwie 559 wyprodukowanych egzemplarzy na bazie modelu 575M…

4 dni temu