Kategorie: News

Pagani Utopia Roadster waży tyle samo, co coupe. Kosztuje od 3,1 mln euro


Pagani zaprezentowało swoje najnowsze dzieło, Utopię Roadster. Nowa wersja hipersamochodu z silnikiem V12 oferuje zarówno twardy, jak i miękki dach i, według Pagani, pozostaje to bez uszczerbku dla zwiększenia masy względem coupe.

Pagani Utopia Roadster dorównuje odpowiednikowi w wersji coupe, co oznacza, że legitymuje się masą 1280 kilogramów. Zdejmowany hardtop nie może być przechowywany wewnątrz pojazdu, gdy nie jest używany, za to miękki dach pomieści się w przestrzeni zlokalizowanej za dwoma siedzeniami. Właściciele mają również dostęp do zestawu pokrytych skórą walizek wykonanych z włókna węglowego, które można przechowywać w specjalnych schowkach obok silnika V12.

Wewnątrz projektanci Pagani dodali nowe dywaniki podłogowe o fakturze przypominającej łódź zaburtową. Zaktualizowano również kluczyk, który przywodzi na myśl sylwetkę pojazdu z otwartym dachem.

Pagani oferuje szeroką gamę opcji personalizacji Utopii Roadster, w tym opcjonalną konfigurację Sport Pack, która jest już dostępna dla coupe. Samochód pokazowy jest wyposażony w ten pakiet, wykończony w kolorze Habanero Red z włókna węglowego.

Pochodzący od AMG 6-litrowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem wytwarza 864 KM i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego, bez jakiegokolwiek wspomagania elektrycznego. Podobnie jak w przypadku Utopii z zamkniętym dachem, moment jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni biegów Xtrac, dostępnej w wersji automatycznej lub manualnej, wspomaganej przez elektroniczny mechanizm różnicowy.

Hipersamochód posiada również aktywne zawieszenie i system czujników o nazwie Pirelli Cyber Tyre. Technologia ta jest kompatybilna z oponami Pirelli P Zero Corsa, Winter i Trofeo RS – pozwala na przesyłanie informacje z opon do systemów kontroli stabilności i trakcji pojazdu.

Pagani Utopia Roadster po raz pierwszy zostanie pokazana publicznie podczas Monterey Car Week. Wyprodukowanych zostanie tylko 130 egzemplarzy, a cena każdego z nich zaczynać się będzie od 3,1 miliona euro przed opodatkowaniem.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

ForzaItalia.pl eRacing na P3 i P7 w deszczowym 6H of Fuji

Trzeci oficjalny wyścig długodystansowy w Le Mans Ultimate przyniósł fanom emocje na miarę prawdziwej rywalizacji…

19 godzin temu

6H of Fuji w grze na licencji FIA WEC – LMU. ForzaItalia.pl eRacing wystawia dwie ekipy w Lamborghini SC63

Po premierowym sukcesie w Katarze i rekordowej drugiej odsłonie na Circuit of The Americas, platforma…

2 dni temu

Alfa Romeo przyspiesza: 39% wzrost sprzedaży we wrześniu na rodzimym rynku

Alfa Romeo odnotowała we wrześniu wyraźny wzrost sprzedaży na rynku włoskim. Marka zarejestrowała 2662 nowe…

3 dni temu

Historyczne spotkanie w Arese: Larini wraca na tor za kierownicą Alfy Romeo 4C

Na torze testowym przy Muzeum Historycznym Alfy Romeo w Arese odbyła się wyjątkowa ceremonia przekazania…

3 dni temu

35 lat Lamborghini Diablo – od symbolu epoki do ponadczasowego klasyka

Lamborghini Diablo, zaprezentowane w 1990 roku, na zawsze zmieniło historię marki z Sant’Agata Bolognese. Samochód…

4 dni temu

Cavallino Classic Monaco 2026: wyjątkowy hołd dla Ferrari Formuły 1

Cavallino Inc. ogłosiło nowy, wyjątkowy rozdział w swojej działalności. Z okazji 35-lecia Cavallino Classic marka…

5 dni temu