Lamborghini oficjalnie rozwiewa nadzieje fanów na powrót legendarnej Miury. Szef działu projektowania marki, Mitja Borkert, w rozmowie z AutoExpress jednoznacznie stwierdził, że włoski producent nie zamierza sięgać po inspiracje z przeszłości.
Jak wyjaśnił:
Popyt na pewno będzie, ale nie zrobimy tego. Lamborghini to marka, w której lusterka są małe, a przednia szyba duża. Nie patrzymy do tyłu, patrzymy w przyszłość. I uważam, że właśnie tak powinno być.
Pierwsze plotki o powrocie Miury pojawiały się już na początku lat 2000, a w 2006 roku Lamborghini zaprezentowało koncepcyjny model Miura, będący hołdem dla kultowego klasyka. Projekt inspirował się stylistyką oryginału, ale nadawał jej nowoczesne proporcje. Wówczas wydawało się, że marka jest gotowa do odświeżania swoich ikon.
Lamborghini sięgnęło jednak po tę strategię dopiero w 2022 roku, wprowadzając do produkcji Countacha LPI 800-4. Nowa interpretacja legendarnego modelu łączyła klasyczne, kanciaste linie z nowoczesnymi proporcjami, tworząc unikalny mariaż przeszłości i przyszłości.
Borkert podkreślił w rozmowie z AutoExpress, że Countach miał być czymś więcej niż odtworzeniem historii:
Countach… To była futurystyczna interpretacja. Osobiście uznałem, że interesującym wyzwaniem jest przetłumaczyć jego formę na rok 2021 czy 2022. Ostatni Countach powstał w 1990 roku, a ja chciałem sobie wyobrazić nowego Countacha jako kontynuację tamtej historii.
Borkert dodał, że choć Lamborghini nie zamierza tworzyć nowej Miury, pewne elementy jej stylistyki mogą się pojawić w przyszłych modelach. Projektant wyjaśnił:
Widziałem Miurę stojącą obok nowego Fenomeno i można dostrzec pewne wpływy, jak dwa wyloty powietrza z przodu. Mamy też charakterystyczny kanał powietrzny S-duct, a także światła wyróżniające się kształtem litery Y.
Choć fani marki nie mogą liczyć na pełnoprawne odrodzenie Miury, Lamborghini zamierza kontynuować subtelne nawiązywanie do swojego dziedzictwa w nowoczesnych projektach. Jak zapewnia Borkert, historia marki pozostanie obecna w jej DNA, jednak kierunek jest jasno wyznaczony – przyszłość, a nie przeszłość.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Sobiesław Zasada – legenda polskich rajdów, człowiek, którego nazwisko od dziesięcioleci kojarzy się z motorsportem,…
Fiat 128 był dla włoskiej marki prawdziwym przełomem. Pojawiając się w 1969 roku na rynku…
Ferrari zaliczyło mocny występ podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Austin. Charles Leclerc ukończył wyścig…
Nowy Fiat 600 Hybrid produkowany w Polsce, łączy włoski styl z praktycznością i nowoczesną technologią. Ten…
Ferrari w ostatnich dniach znów znalazło się w centrum uwagi po tym, jak ujawniono wstępne…
Maserati próbuje ponownie wzbudzić zainteresowanie modelem Grecale, który mimo wysokich oczekiwań nie odniósł rynkowego sukcesu.…