Kategorie: News

Valentino Balboni oferuje zmodyfikowany wydech do Huracana STO


Właściciele Huracanów STO doczekali się dedykowanego układu wydechowego firmy VB, założonej przez słynnego, byłego kierowcę testowego Lamborghini – Valentino Balboniego. Nowy produkt powstał przy użyciu tytanu i stali nierdzewnej.

Tradycyjnie dla układów wydechowych sygnowanych przez VB, tak i ten przyczynia się do redukcji masy. Całość waży zaledwie 6,45 kg. W układzie wydechowym wprowadzono również optymalizację przepływu gazów w oparciu o technologię silników odrzutowych, a całość została wykonana ręcznie metodą spawania TIG. Wydech jest produktem montowanym na śruby, wykorzystującym mocowania OEM. Więcej o produkcie opowiedział sam Valentino:

Nasz nowy wydech VB to najlepszy system, jaki może być wyprodukowany dla niesamowitego Huracana STO. Nie będę ukrywał, że ten wydech był jak dotąd najtrudniejszym i najbardziej fascynującym do zaprojektowania.

Balboni rozpoczął działalność VB w 2016 roku, budując tytanowy wydech dla Aventadora LP-750 SV, po którym powstały niestandardowe układy dla Aventadora S. Firma VB zbudowała również wydechy dla Aventadora SVJ i Ultimae.

Lamborghini Huracan STO zadebiutował pod koniec 2020 roku. Został zaprojektowany jako samochód wyścigowy z homologacją drogową, ponieważ firma starała się uczynić go jeszcze lżejszym niż Huracana Performante. Lamborghini wykorzystało włókno węglowe w ponad 75% karoserii. Sercem auta jest jednostka V10 o pojemności 5,2 litra, wytwarzająca 640 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do setki przyspiesza w 3 sekundy, a do 200 km/h – w 9.

VB ograniczy produkcję układu wydechowego Huracana STO do zaledwie 40 sztuk na całym świecie. Jednak w ofercie znajdzie się również 20 układów sygnowanych nazwiskiem Valentino, na których znajdzie się imię właściciela i inne niepowtarzalne detale dla specjalnych klientów. Wydech jest produkowany we Włoszech, a VB dostarcza go w ekskluzywnym futerale.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Cavallino Classic Monaco 2026: wyjątkowy hołd dla Ferrari Formuły 1

Cavallino Inc. ogłosiło nowy, wyjątkowy rozdział w swojej działalności. Z okazji 35-lecia Cavallino Classic marka…

17 godzin temu

Ferrari 512 TR Spyder z kolekcji Alfreda Tana trafiło na aukcję

Podczas aukcji Monterey 2024 pojawił się niezwykle rzadki egzemplarz Ferrari – Ferrari 512 TR Spyder…

17 godzin temu

Fiat 500 hybrid Torino 2025 – cena startuje od 88 900 zł

Fiat wprowadził na rynek model, na który czekało wielu fanów włoskiej marki. Nowa 500 Hybrid…

2 dni temu

Ferrari utrzymuje prowadzenie w klasyfikacjach mimo trudnego wyścigu w Fuji

6-godzinny wyścig na torze Fuji zakończył się dla zespołu Ferrari – AF Corse wynikami poniżej…

2 dni temu

Lancia Flaminia Loraymo i Ypsilon Rally4 HF ozdobą wydarzenia w Revigliasco Torinese

W niedzielę, 28 września 2025 roku urokliwa miejscowość Revigliasco Torinese, położona na wzgórzach nieopodal Turynu, zamieniła…

3 dni temu

Triumf Verstappena w pierwszym starcie Ferrari 296 GT3 na Nürburgringu

Max Verstappen w spektakularnym stylu zadebiutował w serii NLS GT3 na torze Nürburgring Nordschleife, odnosząc…

3 dni temu