fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lamborghini Huracan STO – ma 640 KM i napęd na tylną oś

Lamborghini Huracan STO – ma 640 KM i napęd na tylną oś

Firma Automobili Lamborghini oficjalnie zaprezentowała zupełnie nowego Huracana w topowym wariancie STO. Moc pochodząca z 5,2-litrowego silnika V10 pozostała niezmieniona – wciąż wynosi 640 KM. Jednak moment obrotowy w wysokości 600 Nm trafia już wyłącznie na tylną oś!

Masa auta została zredukowana do 1339 kilogramów co oznacza, że na każdego konia mechanicznego przypada zaledwie 2,09 kg. Tym samym STO jest lżejsze o całe 43 kilogramy od lekkiego już wariantu Performante. Mimo napędu wyłącznie na jedną oś, sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3 sekundy, a do 200 km/h – 9 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. 

Bardzo dumny z najnowszego wariantu jest Maurizio Reggiani, dyrektor ds. technologii w Automobili Lamborghini:

Huracán STO dostarcza czystych emocji w pięknie zbalansowanym, lekkim i efektywnym aerodynamicznie supersamochodzie, zapewniającym świetne wrażenia z jazdy i dającym równie dużo radości, co wyścigowe modele Super Trofeo. Przygotowany został z myślą o najbardziej wymagających torach na świecie, a także zwykłych drogach publicznych. Rozwiązania technologiczne i doświadczenie zdobyte w seriach Super Trofeo i GT3 zostały przekute właśnie w Huracana STO, dzięki czemu zwykli śmiertelnicy będą mogli doświadczyć emocji kierowcy wyścigowego w nadającym się do jazdy codziennej supersamochodzie, zdolnym do bicia rekordów okrążeń wśród aut seryjnie produkowanych.

Producent obiecuje zmaksymalizowaną efektywność aerodynamiczną – podobno Huracan GTO osiągnął najwyższy poziom docisku w swojej klasie. W stosunku do świetnie zaprojektowanego Performante dysponuje o 37% lepszą wydajnością przepływu powietrza i o 53% większą siłą docisku.  Przednia maska została zintegrowana z nadkolami oraz zderzakiem, na wzór modelu Sesto Elemento. Nowe wloty mają kierować strumień powietrza do tylnego dyfuzora. Nowe są także: tzw. płetwa rekina, regulowane tylne skrzyło, nowy kanał chłodzenia dla przednich hamulców, jak i same hamulce Brembo CCM-R. Całą konstrukcję wykonano w 75% z włókna węglowego. 

Zwiększono rozstaw kół, usztywniono zawieszenie oraz dostrojono szereg podzespołów, dzięki czemu auto szybciej zmienia biegi, dysponuje ostrzejszym dźwiękiem przy wysokich obrotach oraz zapewnia lepsze odczucia za sprawą kalibracji pedału gazu oraz układu kierowniczego. Przy okazji dodano trzy nowe tryby jazdy w systemie ANIMA: STO, Trofeo i Pioggia. STO przeznaczony jest do jazdy po drogach publicznych, zaś Trofeo na tory wyścigowe. Pioggia powstał z myślą o jeździe w deszczu – efektywność ma zapewnić zoptymalizowana praca systemu kontroli trakcji i ABS-u.

We wnętrzu zastosowano na szeroką skalę włókno węglowe, alcantarę oraz tapicerkę z powłoką Carbonskin. Nowe są sportowe fotele z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz specjalną wkładką przeznaczoną z myślą o jeździe w kasku. Program Ad Personam daje przyszłym właścicielom mnogość różnorodnych opcji w celu personalizacji pojazdu wedle własnego uznania. Prezentowane na zdjęciach warianty w kolorze nadwozia Blu Laufey i Arancio California należy traktować jako dwa demonstracyjne przykłady. 

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną 2021 roku. Ceny, bez wliczania podatków, zaczynają się od: 249 412 euro w Europie, 216 677 w Wielkiej Brytanii i 327 838 dolarów w USA. Auto będzie także sprzedawane w Chinach i Japonii za, odpowiednio: 3 900 000 RMB i 37 500 000 YEN. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Elektryczna Giulia GTA od Totem Automobili kosztuje od 430 000 euro
Next post
Alfa Romeo Giulietta TCR z trzecim miejscem w FIA WTCR 2020

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Lamborghini Huracan STO – ma 640 KM i napęd na tylną oś