Alfa Romeo otworzyła zamówienia na Juniora w wersji Model Year 2026 – kompaktowy samochód sportowy, który już teraz przekroczył granicę 50 000 globalnych zamówień. To dowód na to, że model skutecznie odzwierciedla DNA marki łącząc włoski styl, nowoczesną technologię i przyjemność z jazdy, a teraz dodatkowo oferuje jeszcze bardziej rozbudowaną i konfigurowalną gamę.
Nowa linia modelowa została zaprojektowana tak, aby zapewnić klientom maksymalną swobodę personalizacji. System modułowych pakietów pozwala wybrać rozwiązania odpowiadające różnym potrzebom – od sportowego charakteru, przez elegancję, po najnowsze technologie. Wersja Sprint stawia na równowagę między estetyką a funkcjonalnością, oferując m.in. czarny pakiet nadwozia w wysokim połysku, przyciemniane szyby, oświetlenie ambientowe RGB oraz system nawigacji z rozpoznawaniem znaków drogowych.
Z kolei wersja Ti została przygotowana z myślą o klientach ceniących detale premium. Na wyposażeniu znajdziemy podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele, skórzaną kierownicę, aluminiowe pedały i listwy progowe, a także Cargo Flex Kit, który zwiększa praktyczność bagażnika. Dla miłośników sportowych emocji przewidziano pakiet Sport – obejmujący m.in. fotele Sabelt z Alcantary, czerwone akcenty stylistyczne, aluminiowe elementy wnętrza, a także łopatki do zmiany biegów w wersjach hybrydowych.
Oferta została uzupełniona o Techno Pack dostępny w każdej wersji. Ten pakiet skupia w sobie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym reflektory Matrix LED, systemy autonomicznej jazdy poziomu 2, elektryczną klapę bagażnika z funkcją bezdotykową, kamerę cofania 180° i czujniki parkowania 360°, a także dostęp bezkluczykowy. Wnętrze zyskuje dodatkowe udogodnienia, takie jak ładowarka indukcyjna do smartfona, składane i podgrzewane lusterka z funkcją monitorowania martwego pola, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne oraz sześciogłośnikowy system audio z portami USB również dla pasażerów tylnych siedzeń.
Junior MY26 pozostaje liderem w segmencie premium pod względem dostępnych jednostek napędowych. Klienci mogą wybierać między wersją w 100% elektryczną, napędem hybrydowym na przednią oś oraz hybrydą Q4 z napędem na cztery koła. Co istotne, hybrydowa wersja Q4 stała się teraz bardziej przystępna cenowo, pojawiając się również w specyfikacji Sprint. Oferuje ona m.in. 18-calowe felgi Fori, pełne światła LED, fotele z motywem Biscione, techno-skórzaną kierownicę, adaptacyjny tempomat i tylne czujniki parkowania. Bogatsze opcje wyposażenia pozostają dostępne w wersji Ti oraz w ramach pakietów Sport i Techno.
Projekt Juniora MY26 został dodatkowo wzbogacony o nową gamę obręczy. Obok dostępnych już wcześniej wariantów Petali i Fori, pojawiły się aerodynamiczne felgi Aero w rozmiarze 18 cali, a topowa wersja Veloce Elettrica otrzymała dedykowane, 20-calowe felgi Venti. To rozwiązanie jeszcze bardziej podkreśla wszechstronny charakter modelu.
Dzięki uruchomieniu programu zamówień na MY26 Alfa Romeo wzmacnia swoją pozycję w segmencie kompaktowych sportowych samochodów premium. Jasno zdefiniowana struktura pakietów, szeroka paleta silników oraz możliwość elastycznej konfiguracji podkreślają ambicję marki, aby spełniać oczekiwania coraz szerszego i bardziej wymagającego grona klientów.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Maserati zaprezentuje w Turynie swój najnowszy supersamochód – MCPURA, dostępny zarówno w wersji coupé, jak…
Stellantis ponownie zmuszony jest wstrzymać produkcję kilku modeli z powodu niskiego popytu. Na czele listy…
Od 25 do 27 września tor Spa-Francorchamps stanie się areną finałowej rundy sezonu 2025 Alfa…
W drugim odcinku serii Ducati World Première 2026 producent z Borgo Panigale zaprezentował motocykl, który…
Prawdziwe klasyki mają w sobie coś, czego próżno szukać w nowoczesnych pojazdach – aurę dawnych…
Philippe Prette, kierowca zespołu LP Racing, zapewnił sobie tytuł mistrza Am Class w GT2 European…