Kategorie: News

Alfa Romeo z 57% wzrostem sprzedaży w Polsce – Junior podbija rynek

Alfa Romeo notuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Polsce. W okresie od stycznia do sierpnia 2025 roku zarejestrowano 1452 samochody marki, co oznacza wzrost o 57% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To tempo jest zdecydowanie wyższe od dynamiki całego rynku nowych samochodów osobowych w kraju.

Największym zainteresowaniem cieszy się nowy model Junior produkowany w Tychach. Do tej pory wybrało go już 510 klientów, co pozwoliło mu zająć trzecie miejsce w segmencie B-SUV marek premium. W samym sierpniu sprzedaż Alfy Romeo wyniosła 181 egzemplarzy, czyli o 99% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2024. Widać także rosnące zainteresowanie pozostałymi modelami: SUV Stelvio zanotował wzrost rejestracji o 22% (421 szt.), a sedan Giulia aż o 53% (341 szt.).

Alfa Romeo Junior to kompaktowy przedstawiciel ponad 110-letniego dziedzictwa marki, adresowany przede wszystkim do młodszych i aktywnych kierowców. Łączy nowoczesny design z zaawansowaną technologią oraz sportową dynamiką jazdy. Klienci mogą wybierać pomiędzy wariantami hybrydowymi i w pełni elektrycznymi. Dostępna jest wersja Ibrida z silnikiem 1.2 o mocy 145 KM, wykorzystująca technologię 48V, a także Ibrida Q4 z napędem na wszystkie koła i automatyczną aktywacją tylnej osi. Nowością w ofercie jest limitowana wersja Ibrida Intensa, wyróżniająca się specjalnym wyposażeniem i detalami wizualnymi.

W gamie zelektryfikowanego Juniora znajdują się trzy modele w dwóch wariantach mocy. Elettrica i Elettrica Intensa oferują 156 KM i zasięg do 410 km w cyklu WLTP, natomiast Elettrica Veloce dostarcza 280 KM i pełne sportowe DNA Alfy Romeo. Wersję Veloce wyposażono w mechanizm różnicowy Torsen, obniżone o 25 mm zawieszenie oraz najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (przełożenie 14,6). Dopełnieniem sportowych wrażeń jest układ hamulcowy z tarczami o średnicy ponad 380 mm oraz czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi.

Junior oferuje także bogaty pakiet systemów wsparcia kierowcy, w tym możliwość jazdy autonomicznej poziomu drugiego oraz system kamer 360°. Łączność zapewniają usługi Alfa Connect Services, a właściciele mogą zdalnie zarządzać funkcjami samochodu poprzez aplikację (E-Control). Interfejs głosowy integruje asystenta Hey Alfa oraz ChatGPT. Cena w abonamencie dla firm zaczyna się już od 490 zł netto miesięcznie w wersji Elettrica.

Informacje zawarte w komunikacie odpowiadają specyfikacji z dnia publikacji. Wyposażenie, wersje oraz usługi mogą różnić się w zależności od kraju i być oferowane opcjonalnie za dodatkową opłatą.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

MCPURA i MCPURA Cielo – Maserati w centrum uwagi na Salone Auto Torino 2025

Maserati zaprezentuje w Turynie swój najnowszy supersamochód – MCPURA, dostępny zarówno w wersji coupé, jak…

2 dni temu

Stellantis wstrzymuje produkcję Tonale i Pandy z powodu słabego popytu

Stellantis ponownie zmuszony jest wstrzymać produkcję kilku modeli z powodu niskiego popytu. Na czele listy…

2 dni temu

Alfa Revival Cup 2025: wielki finał na Spa-Francorchamps

Od 25 do 27 września tor Spa-Francorchamps stanie się areną finałowej rundy sezonu 2025 Alfa…

3 dni temu

Nowe Ducati Panigale V4 R: technologia MotoGP w motocyklu drogowym

W drugim odcinku serii Ducati World Première 2026 producent z Borgo Panigale zaprezentował motocykl, który…

3 dni temu

Fiat 600D – urodzinowa niespodzianka

Prawdziwe klasyki mają w sobie coś, czego próżno szukać w nowoczesnych pojazdach – aurę dawnych…

4 dni temu

Philippe Prette mistrzem Am Class w GT2 European Series – podwójny triumf Maserati w Walencji

Philippe Prette, kierowca zespołu LP Racing, zapewnił sobie tytuł mistrza Am Class w GT2 European…

4 dni temu