Kategorie: News

Emocje do ostatniego okrążenia: Perfetti zwycięża, koronacja mistrza przesunięta

Podczas minionego weekendu na włoskim torze Mugello, przy pięknej wrześniowej pogodzie, kibice Alfa Revival Cup mogli oglądać prawdziwy festiwal emocji. Sobotnie kwalifikacje przyniosły niezwykle zaciętą walkę – pierwsza trójka zmieściła się w zaledwie pół sekundy. Pole position zdobył Ambrogio Perfetti #105 z zespołu Team Alfa Delta OKP, osiągając czas 2:12.166. Tuż za nim uplasowali się Mario Salomone i Giacomo Barri #23 z tego samego zespołu, tracąc zaledwie jedną dziesiątą sekundy, natomiast trzeci był lider klasyfikacji generalnej Davide Bertinelli #1 z Team Gatti.

Niedzielny wyścig od początku zapowiadał się emocjonująco. Już na pierwszych okrążeniach toczyła się zacięta walka pięciu samochodów: Ambrogio Perfetti #105, Emanuele Benedini i Antonio Crescenti #88, Bernhard Laber i Lukas Stojetz #69, Christian Oldendorff #168 oraz Davide Bertinelli #1. Niestety, dramat rozpoczął się już na drugim okrążeniu – aktualny mistrz Bertinelli #1 musiał wycofać się z powodu problemów technicznych. Chwilę później z wyścigu odpadł również Christian Oldendorff #168, który na prowadzeniu wypadł na żwir na zakręcie Poggio Secco i uderzył w barierę.

Kolejne problemy dotknęły także Mario Salomone i Giacomo Barri #23, którzy odpadli z rywalizacji przez awarię skrzyni biegów, tracąc tym samym szansę na zmniejszenie przewagi Bertinelliego w klasyfikacji generalnej. Na czoło wysunęli się wówczas Emanuele Benedini i Antonio Crescenti #88, za nimi jechali Bernhard Laber i Lukas Stojetz #69 oraz Ambrogio Perfetti #105. Ta trójka utrzymywała przewagę aż do momentu otwarcia alei serwisowej i rozpoczęcia zmian kierowców.

Po pit stopach Benedini i Crescenti #88 wyszli na prowadzenie, a tuż za nimi znajdowała się załoga Laber-Stojetz #69. Jednak na 20. okrążeniu doszło do sensacyjnego zwrotu akcji – obie załogi zatrzymały się w niemal tym samym miejscu na zakręcie Materassi z powodu awarii technicznych. Wykorzystał to Ambrogio Perfetti #105, który wysunął się na prowadzenie i dowiózł zwycięstwo do mety.

Świetny wyścig rozegrali także Peter Bachofen i Dario Inhelder #85, którzy finiszowali na drugim miejscu, jako jedyni zmniejszając stratę punktową do lidera i tym samym odkładając koronację mistrza na finałową rundę w Spa-Francorchamps. Na trzeciej pozycji uplasowali się Walter Ben i Roberto Restelli #77, którzy mimo 25-sekundowej kary wygrali swoją klasę I GR.5 1600 w modelu Giulia Sprint GTA.

Czwarte miejsce przypadło Fredowi Avre Monsenowi #138, którego świetna jazda zapewniła mu jednocześnie zwycięstwo w klasie G2 GTS 1600. Piątą lokatę zajęli Christian Ondrak i Massimo Bortolami #36, a kolejne pozycje przypadły Andre Kardolowi #151 oraz duetowi Alberto Zanatta i Lorenzo Pavan #65.

Ostateczne rozstrzygnięcie sezonu nastąpi od 25 do 27 września na legendarnym torze Spa-Francorchamps, gdzie poznamy mistrza Alfa Revival Cup 2025.

Zwycięzcy poszczególnych klas:

  • G2 GTS 1600 – Fred Avre Monsen, Alfa Delta OKP, Giulia Sprint GTA 1600

  • H1 T 2000 – Alberto Zanatta i Lorenzo Pavan, GT Veloce 2000

  • H2 TC 2000 – Andre Kardol, Alfa Race Team, GT Veloce 2000

  • I GR.5 1600 – Walter Ben i Roberto Restelli, Alfa Delta OKP, Giulia Sprint GTA

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Ducati ogłasza harmonogram premiery modeli na 2026 rok

Seria wydarzeń Ducati World Première powraca, aby zaprezentować światu nowe modele motocykli przygotowane na sezon…

3 godziny temu

Ferrari Testarossa powróciła we współczesnym wydaniu. Następca SF90 ma 1050 KM

Ferrari przywraca do życia jedną ze swoich najbardziej ikonicznych nazw – Testarossę – w nowej…

1 dzień temu

Lancia przygotowuje Ypsilona Rally2 – Monte Carlo 2026 może być miejscem debiutu

Lancia, marka od lat kojarzona z rajdowymi sukcesami, szykuje kolejny debiut na rajdowych trasach. Producent…

1 dzień temu

„Cuore Matto”: Alfa Romeo Junior i Pedro Alonso ponownie razem na ekranie

Alfa Romeo zaprezentowała drugi rozdział serii filmowej „Learn to Love Again”, promującej nowy model Junior.…

2 dni temu

Jeden z 559 egzemplarzy Ferrari Superamerica 2006 sprzedany za 269 tys. dolarów

Ferrari Superamerica z 2006 roku, jeden z zaledwie 559 wyprodukowanych egzemplarzy na bazie modelu 575M…

3 dni temu

Nowy bolid F1 i kultowy tor Monza w najnowszej aktualizacji Assetto Corsa EVO

Studio Kunos Simulazioni zapowiedziało kolejną dużą aktualizację do Assetto Corsa EVO, w której znajdzie się…

3 dni temu