Podczas minionego weekendu na włoskim torze Mugello, przy pięknej wrześniowej pogodzie, kibice Alfa Revival Cup mogli oglądać prawdziwy festiwal emocji. Sobotnie kwalifikacje przyniosły niezwykle zaciętą walkę – pierwsza trójka zmieściła się w zaledwie pół sekundy. Pole position zdobył Ambrogio Perfetti #105 z zespołu Team Alfa Delta OKP, osiągając czas 2:12.166. Tuż za nim uplasowali się Mario Salomone i Giacomo Barri #23 z tego samego zespołu, tracąc zaledwie jedną dziesiątą sekundy, natomiast trzeci był lider klasyfikacji generalnej Davide Bertinelli #1 z Team Gatti.
Niedzielny wyścig od początku zapowiadał się emocjonująco. Już na pierwszych okrążeniach toczyła się zacięta walka pięciu samochodów: Ambrogio Perfetti #105, Emanuele Benedini i Antonio Crescenti #88, Bernhard Laber i Lukas Stojetz #69, Christian Oldendorff #168 oraz Davide Bertinelli #1. Niestety, dramat rozpoczął się już na drugim okrążeniu – aktualny mistrz Bertinelli #1 musiał wycofać się z powodu problemów technicznych. Chwilę później z wyścigu odpadł również Christian Oldendorff #168, który na prowadzeniu wypadł na żwir na zakręcie Poggio Secco i uderzył w barierę.
Kolejne problemy dotknęły także Mario Salomone i Giacomo Barri #23, którzy odpadli z rywalizacji przez awarię skrzyni biegów, tracąc tym samym szansę na zmniejszenie przewagi Bertinelliego w klasyfikacji generalnej. Na czoło wysunęli się wówczas Emanuele Benedini i Antonio Crescenti #88, za nimi jechali Bernhard Laber i Lukas Stojetz #69 oraz Ambrogio Perfetti #105. Ta trójka utrzymywała przewagę aż do momentu otwarcia alei serwisowej i rozpoczęcia zmian kierowców.
Po pit stopach Benedini i Crescenti #88 wyszli na prowadzenie, a tuż za nimi znajdowała się załoga Laber-Stojetz #69. Jednak na 20. okrążeniu doszło do sensacyjnego zwrotu akcji – obie załogi zatrzymały się w niemal tym samym miejscu na zakręcie Materassi z powodu awarii technicznych. Wykorzystał to Ambrogio Perfetti #105, który wysunął się na prowadzenie i dowiózł zwycięstwo do mety.
Świetny wyścig rozegrali także Peter Bachofen i Dario Inhelder #85, którzy finiszowali na drugim miejscu, jako jedyni zmniejszając stratę punktową do lidera i tym samym odkładając koronację mistrza na finałową rundę w Spa-Francorchamps. Na trzeciej pozycji uplasowali się Walter Ben i Roberto Restelli #77, którzy mimo 25-sekundowej kary wygrali swoją klasę I GR.5 1600 w modelu Giulia Sprint GTA.
Czwarte miejsce przypadło Fredowi Avre Monsenowi #138, którego świetna jazda zapewniła mu jednocześnie zwycięstwo w klasie G2 GTS 1600. Piątą lokatę zajęli Christian Ondrak i Massimo Bortolami #36, a kolejne pozycje przypadły Andre Kardolowi #151 oraz duetowi Alberto Zanatta i Lorenzo Pavan #65.
Ostateczne rozstrzygnięcie sezonu nastąpi od 25 do 27 września na legendarnym torze Spa-Francorchamps, gdzie poznamy mistrza Alfa Revival Cup 2025.
Zwycięzcy poszczególnych klas:
G2 GTS 1600 – Fred Avre Monsen, Alfa Delta OKP, Giulia Sprint GTA 1600
H1 T 2000 – Alberto Zanatta i Lorenzo Pavan, GT Veloce 2000
H2 TC 2000 – Andre Kardol, Alfa Race Team, GT Veloce 2000
I GR.5 1600 – Walter Ben i Roberto Restelli, Alfa Delta OKP, Giulia Sprint GTA
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Seria wydarzeń Ducati World Première powraca, aby zaprezentować światu nowe modele motocykli przygotowane na sezon…
Ferrari przywraca do życia jedną ze swoich najbardziej ikonicznych nazw – Testarossę – w nowej…
Lancia, marka od lat kojarzona z rajdowymi sukcesami, szykuje kolejny debiut na rajdowych trasach. Producent…
Alfa Romeo zaprezentowała drugi rozdział serii filmowej „Learn to Love Again”, promującej nowy model Junior.…
Ferrari Superamerica z 2006 roku, jeden z zaledwie 559 wyprodukowanych egzemplarzy na bazie modelu 575M…
Studio Kunos Simulazioni zapowiedziało kolejną dużą aktualizację do Assetto Corsa EVO, w której znajdzie się…