Kategorie: News

Giulia i Stelvio będą w sprzedaży w USA do 2026 roku


Choć w Europie modele Giulia i Stelvio z silnikami benzynowymi powoli znikają, w Ameryce Północnej pozostaną w sprzedaży do końca 2026 roku. Alfa Romeo potwierdziła, że napędzane 2-litrowym benzynowym silnikiem modele będą nadal dostępne, a następna generacja obu aut zadebiutuje w 2026 roku.

Nadchodzące wersje Giulii i Stelvio powstaną na platformie STLA Large, dostosowanej do napędów hybrydowych i elektrycznych. Nowe Stelvio pojawi się jako pierwsze, a jego premierę zapowiedziano jeszcze na ten rok. Giulia natomiast zmieni formę – nie będzie już klasycznym sedanem, lecz stanie się podwyższonym liftbackiem przypominającym Citroëna C5 X czy Peugeota 408.

Obecna Giulia i Stelvio pozostaną na rynku aż do 2026 roku co oznacza, że będą produkowane odpowiednio przez 11 i 10 lat. To nietypowo długi cykl życia dla modeli klasy premium, ale Alfa Romeo postawiła na stopniowe przejście na nowszą technologicznie platformę.

Obecne modele są jednymi z ostatnich opartych na platformie Giorgio, w którą FCA zainwestowało miliard dolarów. Giorgio była podstawą także dla Maserati Grecale i Jeepa Grand Cherokee, ale w przyszłości Alfa Romeo całkowicie przejdzie na STLA Large, co oznacza koniec tej architektury.

Rok 2024 nie był łaskawy dla Giulii i Stelvio w USA – sprzedaż Giulii spadła o 33%, a Stelvio – o 41%. Co więcej, mocne wersje Quadrifoglio z silnikiem 2.9L V6 Ferrari przestały być dostępne już w 2023 roku. Nowa generacja Giulii i Stelvio będzie większa od obecnej, co wpłynie na masę aut. Przykładowo oparty na tej samej platformie elektryczny Dodge Charger waży niemal 2,6 tony. Choć wersje hybrydowe będą lżejsze, to nieuniknione jest, że nowe modele Alfa Romeo zyskają na masie.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Cavallino Classic Monaco 2026: wyjątkowy hołd dla Ferrari Formuły 1

Cavallino Inc. ogłosiło nowy, wyjątkowy rozdział w swojej działalności. Z okazji 35-lecia Cavallino Classic marka…

13 godzin temu

Ferrari 512 TR Spyder z kolekcji Alfreda Tana trafiło na aukcję

Podczas aukcji Monterey 2024 pojawił się niezwykle rzadki egzemplarz Ferrari – Ferrari 512 TR Spyder…

14 godzin temu

Fiat 500 hybrid Torino 2025 – cena startuje od 88 900 zł

Fiat wprowadził na rynek model, na który czekało wielu fanów włoskiej marki. Nowa 500 Hybrid…

2 dni temu

Ferrari utrzymuje prowadzenie w klasyfikacjach mimo trudnego wyścigu w Fuji

6-godzinny wyścig na torze Fuji zakończył się dla zespołu Ferrari – AF Corse wynikami poniżej…

2 dni temu

Lancia Flaminia Loraymo i Ypsilon Rally4 HF ozdobą wydarzenia w Revigliasco Torinese

W niedzielę, 28 września 2025 roku urokliwa miejscowość Revigliasco Torinese, położona na wzgórzach nieopodal Turynu, zamieniła…

3 dni temu

Triumf Verstappena w pierwszym starcie Ferrari 296 GT3 na Nürburgringu

Max Verstappen w spektakularnym stylu zadebiutował w serii NLS GT3 na torze Nürburgring Nordschleife, odnosząc…

3 dni temu