Kategorie: News

Historyczne Alfy Romeo powracają na legendarny tor Mugello

W dniach 5-7 września 2025 roku piękne wzgórza Toskanii staną się tłem piątej rundy Alfa Revival Cup, cyklu poświęconego wyścigom historycznych modeli Alfy Romeo z lat 1947-1981.

Areną zmagań będzie słynny tor Mugello należący do Ferrari, na którym na co dzień ścigają się profesjonalni kierowcy wyścigowi i MotoGP. Trasa liczy ponad 5 kilometrów pełnych wymagających zakrętów i różnic wysokości. San Donato z ostrym hamowaniem, sekwencja Casanova-Savelli, podwójne Arrabbiaty o ślepych wyjściach oraz finałowy Bucine – te punkty stanowią prawdziwy sprawdzian umiejętności. Jak podkreślają organizatorzy, również dla widzów tor ma wyjątkowy charakter: dzięki naturalnemu ukształtowaniu terenu w formie niecki można podziwiać większość trasy z jednego miejsca.

Lider klasyfikacji generalnej, Davide Bertinelli z Team Gatti (#1), po trzecim zwycięstwie sezonu odniesionym w Imoli będzie próbował odskoczyć rywalom i przypieczętować tytuł mistrza. Jednak tuż za nim czają się pretendenci: na drugiej pozycji ex aequo znajdują się duet Mario Salomone i Giacomo Barri (#23) oraz Peter Bachofen i Dario Inhelder z Team Alfa Delta OKP (#85). Bardzo blisko pozostaje też Christian Oldendorff (#168) z Fernandes Racing.

Nie zabraknie emocji także w klasie 2-litrowych GTAm. Na Mugello powracają Matteo Kamata (#34) i Ambrogio Perfetti (#105) z Alfa Delta OKP, którzy opuścili poprzednią rundę. Towarzyszyć im będą Raffaele Raimondi i Carlo Barbolini Cionini (#19) oraz regularnie konkurencyjna para Bernhard Laber – Lukas Stojetz (#69). Stawka to prawdziwy pokaz perełek Alfy Romeo: Giulia GTA 1300 Junior w rękach Federico Burattiego i Massimiliano Bettatiego, Giulia Sprint GTA 1600 Norwega Freda Avre Monsena, a także GT Veloce 2000 prowadzone przez Alberto Zanattę i Lorenzo Pavana (#65) oraz Andre Kardola (#151). Do tego Giulia Super (#220) Marco Milli i Massimo Lupolego.

Weekend wyścigowy w Mugello obejmuje również inne serie, takie jak National GT Challenge, Coppa Italia Turismo czy Boss GP, w której na tor wracają historyczne bolidy jednomiejscowe. Wejście dla kibiców pozostaje wyjątkowo przystępne – bilety na teren Prato kosztują zaledwie 5 euro, a miejsca na głównej trybunie i tarasie boksów (10 euro w piątek, 20 euro w sobotę i niedzielę) umożliwiają dostęp do padoku. Organizatorzy przypominają, że to okazja do doświadczenia atmosfery złotej ery motorsportu, kiedy swobodny spacer po garażach był codziennością.

Dla osób, które nie mogą przyjechać do Toskanii, piąta runda Alfa Revival Cup będzie transmitowana na żywo w serwisie YouTube. Jak zapowiadają organizatorzy:

Nasze kanały społecznościowe będą codziennie publikować ekskluzywne materiały wideo, pokazujące kulisy i atmosferę tego unikalnego cyklu, łączącego historyczny urok z niepowtarzalną konkurencyjnością.

Za organizację odpowiada Canossa – firma powstała w 2011 roku w samym sercu Motor Valley. Jej działalność obejmuje dziś Europę, Amerykę Północną i Bliski Wschód, a zespoły tworzą ponad 60 pracowników i 300 współpracowników. Jak podkreśla Canossa:

Dążymy do tworzenia środowiska pracy, które maksymalizuje efektywność, różnorodność, bogactwo kulturowe, przyjemność i zrównoważony rozwój. W ramach tego zobowiązania posiadamy certyfikat ISO 14001.

Sponsorem cyklu jest RM Sotheby’s, największy na świecie dom aukcyjny specjalizujący się w sprzedaży samochodów kolekcjonerskich. Wsparcie zapewnia również firma OKP, znana na całym świecie jako punkt odniesienia dla entuzjastów klasycznych włoskich marek, w szczególności Alfy Romeo. OKP zapewnia ponad 10 tysięcy części i akcesoriów, a jej zaangażowanie w sport jest najlepszym dowodem jakości i trwałości oferowanych produktów.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Ducati ogłasza harmonogram premiery modeli na 2026 rok

Seria wydarzeń Ducati World Première powraca, aby zaprezentować światu nowe modele motocykli przygotowane na sezon…

3 godziny temu

Ferrari Testarossa powróciła we współczesnym wydaniu. Następca SF90 ma 1050 KM

Ferrari przywraca do życia jedną ze swoich najbardziej ikonicznych nazw – Testarossę – w nowej…

1 dzień temu

Lancia przygotowuje Ypsilona Rally2 – Monte Carlo 2026 może być miejscem debiutu

Lancia, marka od lat kojarzona z rajdowymi sukcesami, szykuje kolejny debiut na rajdowych trasach. Producent…

1 dzień temu

Emocje do ostatniego okrążenia: Perfetti zwycięża, koronacja mistrza przesunięta

Podczas minionego weekendu na włoskim torze Mugello, przy pięknej wrześniowej pogodzie, kibice Alfa Revival Cup…

2 dni temu

„Cuore Matto”: Alfa Romeo Junior i Pedro Alonso ponownie razem na ekranie

Alfa Romeo zaprezentowała drugi rozdział serii filmowej „Learn to Love Again”, promującej nowy model Junior.…

2 dni temu

Jeden z 559 egzemplarzy Ferrari Superamerica 2006 sprzedany za 269 tys. dolarów

Ferrari Superamerica z 2006 roku, jeden z zaledwie 559 wyprodukowanych egzemplarzy na bazie modelu 575M…

3 dni temu