Kategorie: News

Nowa Multistrada V2: zaprojektowana wokół nowego silnika i najlżejsza w swojej kategorii


Ducati zaprezentowało nową Multistradę V2 – średniej wielkości motocykl turystyczny z silnikiem dwucylindrowym. Model został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu możliwie niskiej masy własnej i waży 199 kg w stanie gotowym do jazdy, co czyni go najlżejszym w swojej kategorii. Nowa konstrukcja zapewnia łatwiejsze manewrowanie i lepsze osiągi, a 19-calowe przednie koło gwarantuje stabilność zarówno na drogach utwardzonych, jak i poza nimi.

Multistrada V2 wyróżnia się sportowym designem z charakterystycznym dziobem, inspirowanym stylistyką rodziny Multistrada. Aerodynamiczne rozwiązania, w tym regulowana szyba i nowe deflektory, poprawiają komfort jazdy, szczególnie termiczny. Reflektory inspirowane modelami Panigale i Multistrada V4 nadają motocyklowi nowoczesny, agresywny wygląd. Zmieniona ergonomia obejmuje przeprojektowane siedzisko z regulowaną wysokością (od 790 do 870 mm w zależności od wersji i akcesoriów) oraz większą przestrzeń dla pasażera.

Motocykl napędza dwucylindrowy silnik Ducati V2 o pojemności 890 cm³ i ze zmiennymi fazami rozrządu. Rozwija on 115 KM mocy przy 10 750 obr./min i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według producenta, jednostka oferuje płynne dostarczanie mocy, a dzięki nowym przełożeniom skrzyni biegów poprawiono przyspieszenie przy niskich prędkościach. System Ducati Quick Shift 2.0 umożliwia szybszą zmianę biegów bez użycia sprzęgła.

Multistrada V2 korzysta z aluminiowej ramy monocoque i stalowej kratownicy z tyłu. Model V2 S wyróżnia się półaktywnym zawieszeniem Ducati Skyhook Suspension (DSS), które ogranicza nurkowanie przy hamowaniu i „siadanie” przy przyspieszaniu. 19-calowe koła przednie i 17-calowe tylne, wyposażone w opony Pirelli Scorpion Trail II oraz skok zawieszenia 170 mm, zapewniają wszechstronność.

Multistrada V2 oferuje pięć trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro, Wet) oraz zaawansowane systemy, takie jak Cornering ABS, kontrola trakcji, kontrola unoszenia przedniego koła i hamowanie silnikiem. Kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali zapewnia intuicyjny interfejs. 

Motocykl jest standardowo wyposażony w tempomat, gniazdo USB i system Ducati Brake Light EVO. Dodatkowe akcesoria, takie jak kufry, gmole, centralna stopka czy szprychowe koła, zwiększają funkcjonalność. W ofercie są także układy wydechowe od Termignoni.

Multistrada V2 wyróżnia się długimi okresami międzyprzeglądowymi (30 000 km na regulację zaworów) oraz czteroletnią gwarancją fabryczną bez limitu kilometrów. Ducati oferuje również program Assistance dla podróżujących.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Fiat 600D – z rajdową przeszłością

Sobiesław Zasada – legenda polskich rajdów, człowiek, którego nazwisko od dziesięcioleci kojarzy się z motorsportem,…

5 godzin temu

Fiat 128 3p – od Sportowego Coupé do praktycznego Fastbacka

Fiat 128 był dla włoskiej marki prawdziwym przełomem. Pojawiając się w 1969 roku na rynku…

5 godzin temu

Solidny występ Ferrari na COTA w F1 2025. Leclerc na podium

Ferrari zaliczyło mocny występ podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Austin. Charles Leclerc ukończył wyścig…

13 godzin temu

Nowy Fiat 600 Hybrid: włoski SUV miejski z promocyjnym ubezpieczeniem za 1%

Nowy Fiat 600 Hybrid produkowany w Polsce, łączy włoski styl z praktycznością i nowoczesną technologią. Ten…

14 godzin temu

Ferrari jest przekonane, że silniki spalinowe nie osiągnęły jeszcze maksimum wydajności

Ferrari w ostatnich dniach znów znalazło się w centrum uwagi po tym, jak ujawniono wstępne…

14 godzin temu

Maserati Grecale Tributo Il Bruciato – luksusowy hołd dla włoskiego wina

Maserati próbuje ponownie wzbudzić zainteresowanie modelem Grecale, który mimo wysokich oczekiwań nie odniósł rynkowego sukcesu.…

4 dni temu