Stellantis twierdzi, że wszystkie jego 14 marek osiąga dobre wyniki od czasu połączenia Fiat Chrysler Automobiles i Grupy PSA.
Szef Stellantis Carlos Tavares powiedział wcześniej, że każda marka ma 10-letnie okno na wykonanie udanego planu biznesowego, jeśli chce przetrwać. Przemawiając na Kongresie Automotive News w Detroit, dyrektor operacyjny Stellantis North America Mark Stewart powiedział, że wczesne oznaki są dobre:
Czy wszystkie mogą przetrwać? Każdy ma szansę na walkę i każdy osiąga niezłe wyniki, co jest wspaniałe. Oczywiście mieliśmy wiele różnych nazw przez lata, ale obecnie jesteśmy domem 14 marek i co jest niesamowite w łączeniu marek, to po prostu to, że są one wysoce zróżnicowane. Każda ma osobowość i może dostosować się do różnych części rynku bez zderzania się ze sobą. Ludzie często mają podejście na zasadzie: „O mój boże, jak można karmić 14 dzieci?”.
Stewart zauważył, że szczególnie popiera plan Chryslera, aby przejść na napęd w pełni elektryczny do 2028 roku z pierwszym EV, który ma zadebiutować w 2025 roku. Powiedział również, że nie martwi się, że pierwszy elektryczny pickup od RAM-a pojawi się kilka lat po rywalach, takich jak General Motors, Ford i Rivian:
Oczywiście jesteśmy później na imprezie, niż wszyscy inni. To około 2 lata jeśli chodzi o wprowadzenie pojazdów elektrycznych na rynek, w porównaniu z konkurencją. Kluczowe jest to, by wejść na pozycji lidera.
Podczas wystąpienia na Kongresie w Detroit Stewart dodał, że próg rentowności Stellantis jest poniżej 30% przychodów w Ameryce Północnej zauważając, że firma może przetrwać recesję. Zamiast wymuszać masowe zwolnienia, aby pomóc finansom firmy, Stewart wskazał na bardziej wydajne oświetlenie stosowane w zakładach oraz 5-procentowy wzrost wydajności przy większej liczbie produkowanych pojazdów jako dwa ze sposobów redukcji kosztów.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Trzeci oficjalny wyścig długodystansowy w Le Mans Ultimate przyniósł fanom emocje na miarę prawdziwej rywalizacji…
Po premierowym sukcesie w Katarze i rekordowej drugiej odsłonie na Circuit of The Americas, platforma…
Alfa Romeo odnotowała we wrześniu wyraźny wzrost sprzedaży na rynku włoskim. Marka zarejestrowała 2662 nowe…
Na torze testowym przy Muzeum Historycznym Alfy Romeo w Arese odbyła się wyjątkowa ceremonia przekazania…
Lamborghini Diablo, zaprezentowane w 1990 roku, na zawsze zmieniło historię marki z Sant’Agata Bolognese. Samochód…
Cavallino Inc. ogłosiło nowy, wyjątkowy rozdział w swojej działalności. Z okazji 35-lecia Cavallino Classic marka…