Kategorie: News

Lamborghini SC63 zadebiutowało w IMSA GTP podczas testów na torze Daytona


Lamborghini Iron Lynx zadebiutowało w swoim hybrydowym samochodem SC63 Le Mans Daytona (LMDh) na amerykańskiej ziemi, pokonując ponad 1000 km i uzyskując najszybszy czas w zbiorowym teście IMSA Grand Tourer Prototype (GTP).

Po prywatnych testach w Europie na torach Imola, Paul Ricard, Almería i Jerez de la Frontera, zespół Lamborghini Iron Lynx przeniósł się do Stanów Zjednoczonych, dołączając do swoich rywali z 2024 IMSA WeatherTech SportsCar Championship na dwudniowe testy w dniach 6-7 grudnia na Florydzie.

Samochód zdobiło malowanie zaprojektowane specjalnie dla amerykańskich mistrzostw, rozpoznawalne po białym centralnym pasku, zastępującym Nero Noctis widoczny na samochodzie dedykowanym Mistrzostwom Świata FIA World Endurance Championship. Od pierwszego dnia testów SC63 realizował program testowy bez żadnych istotnych problemów, rejestrując cenne okrążenia, które pozwoliły technikom zebrać dane niezbędne do dalszego dostrajania samochodu.

Istotnym wskaźnikiem dojrzałości projektu był uzyskany czas 1:35.027 już pierwszego dnia testów, plasujący SC63 prowadzonego przez Andreę Caldarellego na szczycie oficjalnej tabeli czasów. W ciągu dwóch dni samochód przejechał łącznie 1150 km, a drugiego dnia za jego kierownicą zasiedli Romain Grosjean, Daniil Kvyat i Mirko Bortolotti.

Lamborghini Iron Lynx przeniosło się teraz na tor Circuit of the Americas w Austin w Teksasie na drugą sesję testową w Stanach Zjednoczonych, przypadająca na dni 12-13 grudnia. W ten sposób zakończy się faza rozwojowa SC63, zanim samochód zadebiutuje w wyścigu otwierającym sezon FIA WEC na torze Losail w Katarze 2 marca 2024 roku. Otwarcie sezonu IMSA w Sebring na Florydzie odbędzie się zaledwie trzy tygodnie później, 16 marca.

Giorgio Sanna, szef Lamborghini Motorsport, powiedział: 

Test w Daytona stanowił kolejną okazję do zebrania danych i zdobycia doświadczenia z SC63 w ramach przygotowań do nadchodzącego sezonu, zwłaszcza na torze o takim znaczeniu pod względem rozwoju i historii Lamborghini Squadra Corse. Przed debiutem samochodu pozostało jeszcze wiele do zrobienia, ale jesteśmy zadowoleni z postępu technicznego i pracy zespołu Iron Lynx oraz naszych kierowców fabrycznych.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Ostatnie wpisy

ForzaItalia.pl eRacing na P3 i P7 w deszczowym 6H of Fuji

Trzeci oficjalny wyścig długodystansowy w Le Mans Ultimate przyniósł fanom emocje na miarę prawdziwej rywalizacji…

16 godzin temu

6H of Fuji w grze na licencji FIA WEC – LMU. ForzaItalia.pl eRacing wystawia dwie ekipy w Lamborghini SC63

Po premierowym sukcesie w Katarze i rekordowej drugiej odsłonie na Circuit of The Americas, platforma…

2 dni temu

Alfa Romeo przyspiesza: 39% wzrost sprzedaży we wrześniu na rodzimym rynku

Alfa Romeo odnotowała we wrześniu wyraźny wzrost sprzedaży na rynku włoskim. Marka zarejestrowała 2662 nowe…

3 dni temu

Historyczne spotkanie w Arese: Larini wraca na tor za kierownicą Alfy Romeo 4C

Na torze testowym przy Muzeum Historycznym Alfy Romeo w Arese odbyła się wyjątkowa ceremonia przekazania…

3 dni temu

35 lat Lamborghini Diablo – od symbolu epoki do ponadczasowego klasyka

Lamborghini Diablo, zaprezentowane w 1990 roku, na zawsze zmieniło historię marki z Sant’Agata Bolognese. Samochód…

4 dni temu

Cavallino Classic Monaco 2026: wyjątkowy hołd dla Ferrari Formuły 1

Cavallino Inc. ogłosiło nowy, wyjątkowy rozdział w swojej działalności. Z okazji 35-lecia Cavallino Classic marka…

5 dni temu