Kategorie: News

Ferrari: Turbodoładowane V8 jest wydajniejsze niż V12, ale zapewnia mniej emocji


Swoje zdanie na temat różnych jednostek napędowych wyraził Flavio Manzoni, szef działu projektowego Ferrari. Przyznał, że wykorzystanie V8 turbo poprawia osiągi, a V12 niekoniecznie jest najwydajniejsze. Mimo tego należy walczyć o to, aby włoska firma zachowała w gamie V12.

Według najnowszych informacji, następca LaFerrari ma korzystać z podobnego układu napędowego, co 296 GTB. Oznaczałoby to, że sercem pojazdu miałby być 6-cylindrowy silnik spalinowy, wspomagany jednostką elektryczną. Fani V12 wciąż znajdą w ofercie choćby SUV-a Purosangue, a w przyszłości ma się pojawić następca 812 Superfast, który najprawdopodobniej zachowa V12

Większość obecnie sprzedawanych modeli Ferrari ma jednostki V6 lub V8. Według ekspertów następca 812 Superfast może zachować 6,5-litrowe V12, które w nowszym wydaniu miałoby rozwijać co najmniej 830 KM, czyli tyle, ile Competizione i Competizione A

W maju 2021 r. szef techniczny Ferrari Michael Leiters obiecywał pojawienie się jeszcze mocniejszego V12 zdradzając, że właśnie trwają pracę nad wydajniejszym wydaniem takiego silnika. Fani marki mają nadzieję, że kolejne modele z V12 nie będą korzystać z elektryfikacji, jak to ma miejsce w przypadku następcy Aventadora, czyli Revuelto, oferującego aż 1015 KM. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

ForzaItalia.pl eRacing na P3 i P7 w deszczowym 6H of Fuji

Trzeci oficjalny wyścig długodystansowy w Le Mans Ultimate przyniósł fanom emocje na miarę prawdziwej rywalizacji…

18 godzin temu

6H of Fuji w grze na licencji FIA WEC – LMU. ForzaItalia.pl eRacing wystawia dwie ekipy w Lamborghini SC63

Po premierowym sukcesie w Katarze i rekordowej drugiej odsłonie na Circuit of The Americas, platforma…

2 dni temu

Alfa Romeo przyspiesza: 39% wzrost sprzedaży we wrześniu na rodzimym rynku

Alfa Romeo odnotowała we wrześniu wyraźny wzrost sprzedaży na rynku włoskim. Marka zarejestrowała 2662 nowe…

3 dni temu

Historyczne spotkanie w Arese: Larini wraca na tor za kierownicą Alfy Romeo 4C

Na torze testowym przy Muzeum Historycznym Alfy Romeo w Arese odbyła się wyjątkowa ceremonia przekazania…

3 dni temu

35 lat Lamborghini Diablo – od symbolu epoki do ponadczasowego klasyka

Lamborghini Diablo, zaprezentowane w 1990 roku, na zawsze zmieniło historię marki z Sant’Agata Bolognese. Samochód…

4 dni temu

Cavallino Classic Monaco 2026: wyjątkowy hołd dla Ferrari Formuły 1

Cavallino Inc. ogłosiło nowy, wyjątkowy rozdział w swojej działalności. Z okazji 35-lecia Cavallino Classic marka…

5 dni temu