Carlos Tavares chce, aby modele hybrydowe odgrywały większą rolę w przejściu na pojazdy o zerowej emisji. Sprzeciwia się wycofaniu ze sprzedaży pojazdów hybrydowych w 2035 roku.
Dyrektor generalny Stellantis wzywa do podjęcia rozmów w celu złagodzenia unijnego zakazu dotyczącego sprzedaży samochodów napędzanych silnikami spalinowymi w 2035 roku. Wskazał, że niektórzy producenci samochodów przyjęli hybrydy – zwłaszcza hybrydy typu plug-in – jako technologię pomostową na drodze do pełnej elektryfikacji gamy. Dodał, że po zainwestowaniu miliardów euro w tę technologię powinni mieć prawo do ich dłuższej sprzedaży:
To, co mamy do zaoferowania naszym europejskim liderom, to rozwiązanie przejściowe. Dzięki technologii mild hybrid można utrzymać przystępne ceny tych pojazdów i zmniejszyć emisję CO2 o 50%.
Producenci samochodów i dostawcy podzespołów argumentowali również, że pójście na napęd elektryczny przyczyni się do likwidacji dziesiątek tysięcy miejsc pracy – w takim scenariuszu zostałyby zlikwidowane wszystkie miejsca pracy odpowiedzialne za tworzenie komponentów i montaż jednostek spalinowych.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Seria wydarzeń Ducati World Première powraca, aby zaprezentować światu nowe modele motocykli przygotowane na sezon…
Ferrari przywraca do życia jedną ze swoich najbardziej ikonicznych nazw – Testarossę – w nowej…
Lancia, marka od lat kojarzona z rajdowymi sukcesami, szykuje kolejny debiut na rajdowych trasach. Producent…
Podczas minionego weekendu na włoskim torze Mugello, przy pięknej wrześniowej pogodzie, kibice Alfa Revival Cup…
Alfa Romeo zaprezentowała drugi rozdział serii filmowej „Learn to Love Again”, promującej nowy model Junior.…
Ferrari Superamerica z 2006 roku, jeden z zaledwie 559 wyprodukowanych egzemplarzy na bazie modelu 575M…