Kategorie: News

Totem Automobili pokazał prototyp GT Super SP. Powstanie tylko 10 sztuk


Włoska marka Totem Automobili, znana z tworzenia jednych z najpiękniejszych restomodów bazujących na klasycznych Alfach Romeo, podczas wydarzenia The Quail, A Motorsports Gathering, odbywającego się w ramach Monterey Car Week, pokazała GT Super SP. To niezwykle ekskluzywna wersja Sport Prototipo, której produkcja zostanie ograniczona do zaledwie dziesięciu egzemplarzy na całym świecie.

Wersja SP bazuje na modelu GT Super, jednak została podniesiona na zupełnie nowy poziom. Nadwozie poszerzono aż o 130 mm, montując masywne karbonowe poszerzenia nadkoli, a system wydechowy został przeniesiony z tyłu na boki dzięki współpracy z niemieckim specjalistą Capristo. To pozwoliło również na stworzenie nowego dyfuzora z włókna węglowego, który nadaje tyłowi samochodu jeszcze bardziej sportowego charakteru.

Każdy element karoserii wykonano w całości z włókna węglowego, a egzemplarz prototypowy numer 00 otrzymał wyjątkowy, głęboki, bordowy lakier. Uwagę przyciągają brązowe detale – od reflektorów, przez atrapę chłodnicy, aż po lusterka, wycieraczki, ramki szyb i felgi. Efekt końcowy łączy klasyczną elegancję z nowoczesną agresją, tworząc projekt, który wyróżnia się zarówno wyrafinowaniem, jak i mocnym charakterem.

Zmiany objęły także podwozie. Totem całkowicie przeprojektował ramy pomocnicze i geometrię zawieszenia, a także zamontował nowe, elektronicznie regulowane zawieszenie stworzone przez ORAM. Pod maską znalazł się silnik 2.9 V6 twin-turbo od Italtecnica, wyposażony w indywidualne przepustnice oraz podwójny system wtrysku – bezpośredni i pośredni. Jednostka generuje 730 KM i 850 Nm momentu obrotowego, co pozwala klasycznemu coupe osiągać osiągi na poziomie nowoczesnych supersamochodów. Moment obrotowy trafia na tylną oś poprzez sześciobiegową, manualną skrzynię biegów z charakterystycznym aluminiowym, frezowanym lewarkiem.

Równie imponująco prezentuje się wnętrze. Tunel środkowy wykonano z włókna węglowego, a deska rozdzielcza i zegary otrzymały brązowe akcenty podkreślające unikalny styl auta. Zmodyfikowano również przełączniki pod dźwignią zmiany biegów i zastosowano niestandardową kierownicę z przyciskiem aktywującym funkcję „boost”, pozwalającą chwilowo zwiększyć moc. Fotele wykonano z karbonu i obszyto niebieską Alcantarą, tworząc połączenie sportowego minimalizmu i luksusu.

Totem Automobili żegna się ze światem motoryzacji w wielkim stylu – GT Super SP to więcej niż samochód. To manifest rzemiosła, pasji i unikalnego podejścia do włoskiej motoryzacji, którego nie da się pomylić z żadnym innym projektem.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Ostatnie wpisy

Ferrari z trudnym weekendem: Leclerc P6, Hamilton spadł na P8 po naliczeniu kary

George Russell wygrał GP Singapuru dojeżdżając do mety z przewagą ponad 5,4 sekundy nad drugim…

25 minut temu

Fiat rozszerzy rodzinę Pandy o nowego fastbacka z napędem hybrydowym i elektrycznym

Fiat otwiera nowy rozdział w historii modelu Panda wprowadzając do oferty niedrogiego crossovera typu fastback, który…

1 godzinę temu

Lancia Rally 037 i Miki Biasion powrócili na trasy Rallylegend 2025

Lancia po raz kolejny znalazła się w centrum uwagi podczas 23. edycji Rallylegend w San…

2 godziny temu

ForzaItalia.pl eRacing na P3 i P7 w deszczowym 6H of Fuji

Trzeci oficjalny wyścig długodystansowy w Le Mans Ultimate przyniósł fanom emocje na miarę prawdziwej rywalizacji…

22 godziny temu

6H of Fuji w grze na licencji FIA WEC – LMU. ForzaItalia.pl eRacing wystawia dwie ekipy w Lamborghini SC63

Po premierowym sukcesie w Katarze i rekordowej drugiej odsłonie na Circuit of The Americas, platforma…

2 dni temu

Alfa Romeo przyspiesza: 39% wzrost sprzedaży we wrześniu na rodzimym rynku

Alfa Romeo odnotowała we wrześniu wyraźny wzrost sprzedaży na rynku włoskim. Marka zarejestrowała 2662 nowe…

3 dni temu