Od 25 do 27 września tor Spa-Francorchamps stanie się areną finałowej rundy sezonu 2025 Alfa Revival Cup. Legendarna pętla w Ardenach licząca siedem kilometrów, słynie z kultowych zakrętów, takich jak Eau Rouge-Raidillon, podwójny łuk Pouhon, ultraszybki Blanchimont czy Bus Stop, od lat będący miejscem widowiskowych manewrów wyprzedzania. Nic dziwnego, że Spa nazywane jest „Uniwersytetem motorsportu”, gdzie precyzja i odwaga pozwalają wyróżnić najlepszych kierowców.
Finałowa runda odbywa się w ramach prestiżowego wydarzenia Spa Six Hours – prawdziwego święta motorsportu, w którym nie brakuje wyścigów, parad i wyjątkowej strefy padoku. To okazja, by poczuć ducha złotej ery wyścigów i zobaczyć w akcji maszyny, które w latach 60. i 70. święciły triumfy na belgijskim torze. Wśród nich nie zabraknie takich ikon, jak Giulia GTA czy GTA 1300 Junior – wielokrotnych zwycięzców w europejskich mistrzostwach turystycznych i wyścigu Spa 24 Hours.
Sezon 2025 dostarczył już wielu emocji, a rywalizacja o tytuł pozostaje otwarta aż do samego końca. Lider klasyfikacji Davide Bertinelli (#1, Team Gatti) ma przewagę zaledwie 7,5 punktu nad duetem Peter Bachofen i Dario Inhelder (#85, Team Alfa Delta OKP), którzy dzięki drugiemu miejscu w Mugello znacznie zmniejszyli stratę. W walce o mistrzostwo liczą się również Christian Oldendorff (#168, Team Fernandes Racing, Giulia TZ2) oraz duet Mario Salomone i Giacomo Barri (#23, Team Alfa Delta OKP) – obie załogi mogą wykorzystać fakt, że podczas Spa obowiązuje punktacja podwójna.
Lista zgłoszeń jest imponująca – w stawce pojawią się nowi zawodnicy, m.in. Erwin David (#76) w GT Veloce 2000 oraz Atul Saini (#163, Giulia Sprint GTA 1600, Team Formula GT). Ten ostatni zespół wystawi aż sześć samochodów, a Team Alfa Delta OKP przywiezie do Belgii rekordowe jedenaście aut, co najlepiej pokazuje, jak wielką wagę ma ten finał.
Weekend rozpocznie się w czwartek 25 września treningami, w piątek odbędą się kwalifikacje, a wielki finał – jednogodzinny wyścig – wystartuje w sobotę 27 września o godzinie 10:40. Organizatorzy zapowiadają bogatą relację w mediach społecznościowych. Jak podkreśla Canossa, odpowiedzialna za organizację:
Śledź nas na Instagramie i Facebooku, aby uzyskać relację z wszystkich trzech dni w postaci ekskluzywnych materiałów wideo, które pozwolą Ci poczuć emocje prosto z toru.
Za Alfa Revival Cup stoją silni partnerzy: RM Sotheby’s pełni rolę sponsora i jako największy dom aukcyjny samochodów kolekcjonerskich na świecie od lat wyznacza standardy w tej branży. Głównym sponsorem technicznym jest natomiast OKP specjalizujące się w częściach do klasycznych włoskich aut, a przede wszystkim do aut marki Alfa Romeo. Dzięki katalogowi liczącemu ponad 10 000 pozycji, OKP od lat wspiera zarówno pasjonatów, jak i zespoły wyścigowe, a jego aktywność na torach najlepiej świadczy o jakości oferowanych części.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Maserati zaprezentuje w Turynie swój najnowszy supersamochód – MCPURA, dostępny zarówno w wersji coupé, jak…
Stellantis ponownie zmuszony jest wstrzymać produkcję kilku modeli z powodu niskiego popytu. Na czele listy…
W drugim odcinku serii Ducati World Première 2026 producent z Borgo Panigale zaprezentował motocykl, który…
Prawdziwe klasyki mają w sobie coś, czego próżno szukać w nowoczesnych pojazdach – aurę dawnych…
Philippe Prette, kierowca zespołu LP Racing, zapewnił sobie tytuł mistrza Am Class w GT2 European…
W niezwykłej scenerii pięciogwiazdkowego hotelu Villa La Massa, położonego nad brzegiem Arno tuż za Florencją,…