Włoski producent zaprezentował Giulię i Stelvio w nowej odsłonie. Oba modele zostały wyposażone m.in. w matrycowe reflektory LED oraz cyfrowe zestawy wskaźników.
Żaden z modeli nie doczekał się radykalnej modernizacji. Projektanci zastosowali podobne zabiegi stylistyczne, dzięki czemu zarówno Giulia, jak i Stelvio mają prezentować się nowocześniej. Sama grafika wewnątrz przednich reflektorów ma przywodzić na myśl m.in. coupe SZ z lat 80., tak samo zresztą, jak w przypadku młodszego Tonale.
Wewnątrz oba modele również nieco upodobniły się do Tonale, choćby ze względu na zastosowanie 12,3-calowego zestawu cyfrowych wskaźników. Co ciekawe, w trybie Heritage mają one przypominać wskaźniki z Giulii z lat 60., za to w trybach Evolved oferują nowoczesną grafikę. Z kolei Relax to opcja dla osób preferujących minimalizm.
Kolejną technologią zapożyczoną z Tonale jest NFT (non-fungible token) – cyfrowy zapis oryginalnej konfiguracji oraz historii serwisowej, co ma według producenta finalnie przyczynić się do poprawy wartości rezydualnej, a także zwiększyć zaufanie kupujących na rynku wtórnym.
Sprzedaż obu modeli ruszy w grudniu 2022 roku (wtedy też poznamy ceny) z uproszczoną linią wyposażenia – to kolejny ukłon w stronę rozwiązań znanych z… Tonale. Podstawowe wyposażenie nazywa się Super, nieco bogatsze – Sprint. Na szczycie jest Ti, opcjonalnie wzbogacony o pakiet Veloce. Równolegle oferowany jest pakiet Competizione z ekskluzywnym szarym lakierem matowym, czerwonymi zaciskami hamulcowymi, adaptacyjnymi amortyzatorami i – w przypadku Stelvio – 21-calowymi felgami.
Competizione jest opisywany przez Alfę Romeo jako najwyższy wyraz tego, co oferuje marka w zakresie stylu, osiągów i technologii –zarezerwowane dotąd dla wariantów Q, o których niestety nic nie wspomniano w najnowszych komunikatach prasowych. Klienci będą mieli do wyboru 3 jednostki napędowe: turbodiesla o mocy 160 KM z napędem na tylną oś lub 210-konny wariant z napędem na obie osie. Dopełnieniem oferty ma być 280-konny wariant benzynowy.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Seria wydarzeń Ducati World Première powraca, aby zaprezentować światu nowe modele motocykli przygotowane na sezon…
Ferrari przywraca do życia jedną ze swoich najbardziej ikonicznych nazw – Testarossę – w nowej…
Lancia, marka od lat kojarzona z rajdowymi sukcesami, szykuje kolejny debiut na rajdowych trasach. Producent…
Podczas minionego weekendu na włoskim torze Mugello, przy pięknej wrześniowej pogodzie, kibice Alfa Revival Cup…
Alfa Romeo zaprezentowała drugi rozdział serii filmowej „Learn to Love Again”, promującej nowy model Junior.…
Ferrari Superamerica z 2006 roku, jeden z zaledwie 559 wyprodukowanych egzemplarzy na bazie modelu 575M…