fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo zaprezentowała Giulię i Stelvio po liftingu. Sprzedaż ruszy w grudniu 2022 roku

Alfa Romeo zaprezentowała Giulię i Stelvio po liftingu. Sprzedaż ruszy w grudniu 2022 roku

Włoski producent zaprezentował Giulię i Stelvio w nowej odsłonie. Oba modele zostały wyposażone m.in. w matrycowe reflektory LED oraz cyfrowe zestawy wskaźników.

Żaden z modeli nie doczekał się radykalnej modernizacji. Projektanci zastosowali podobne zabiegi stylistyczne, dzięki czemu zarówno Giulia, jak i Stelvio mają prezentować się nowocześniej. Sama grafika wewnątrz przednich reflektorów ma przywodzić na myśl m.in. coupe SZ z lat 80., tak samo zresztą, jak w przypadku młodszego Tonale.

Wewnątrz oba modele również nieco upodobniły się do Tonale, choćby ze względu na zastosowanie 12,3-calowego zestawu cyfrowych wskaźników. Co ciekawe, w trybie Heritage mają one przypominać wskaźniki z Giulii z lat 60., za to w trybach Evolved oferują nowoczesną grafikę. Z kolei Relax to opcja dla osób preferujących minimalizm.

Kolejną technologią zapożyczoną z Tonale jest NFT (non-fungible token) – cyfrowy zapis oryginalnej konfiguracji oraz historii serwisowej, co ma według producenta finalnie przyczynić się do poprawy wartości rezydualnej, a także zwiększyć zaufanie kupujących na rynku wtórnym.

Sprzedaż obu modeli ruszy w grudniu 2022 roku (wtedy też poznamy ceny) z uproszczoną linią wyposażenia – to kolejny ukłon w stronę rozwiązań znanych z… Tonale. Podstawowe wyposażenie nazywa się Super, nieco bogatsze – Sprint. Na szczycie jest Ti, opcjonalnie wzbogacony o pakiet Veloce. Równolegle oferowany jest pakiet Competizione z ekskluzywnym szarym lakierem matowym, czerwonymi zaciskami hamulcowymi, adaptacyjnymi amortyzatorami i – w przypadku Stelvio – 21-calowymi felgami. 

Competizione jest opisywany przez Alfę Romeo jako najwyższy wyraz tego, co oferuje marka w zakresie stylu, osiągów i technologii –zarezerwowane dotąd dla wariantów Q, o których niestety nic nie wspomniano w najnowszych komunikatach prasowych. Klienci będą mieli do wyboru 3 jednostki napędowe: turbodiesla o mocy 160 KM z napędem na tylną oś lub 210-konny wariant z napędem na obie osie. Dopełnieniem oferty ma być 280-konny wariant benzynowy. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Krótka przygoda z Lamborghini Urusem
Next post
Pagani Zingerjera to poliftowa Huayra stworzona przez niezależnych projektantów

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Alfa Romeo zaprezentowała Giulię i Stelvio po liftingu. Sprzedaż ruszy w grudniu 2022 roku