Brukselski Salon Samochodowy, którego 101. edycja cieszy się niesamowitą frekwencją, pozostaje jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń na międzynarodowej scenie motoryzacyjnej. A na tej prestiżowej scenie marka Lancia była w stanie wyróżnić się połączeniem tradycji, innowacji i ponadczasowego designu.
Licznie zgromadzony tłum zebrał się wokół stoiska włoskiej marki, aby podziwiać Nowego Ypsilona, dostępnego w wersji hybrydowej i elektrycznej, oraz odważnego Ypsilona Rally 4 HF, symbol powrotu Lancii do świata rajdów. Co więcej, publiczność równie ciepło przyjęła dyrektora generalnego Lancii Lucę Napolitano, oraz legendę rajdów – Mikiego Biasiona, gwiazdę konferencji prasowej, która odbyła się w dniu otwarcia wydarzenia – 10. stycznia.
Przy okazji zarezerwowanej dla międzynarodowej prasy i profesjonalistów z branży, główny menedżer Lancii zastanawiał się nad renesansem marki, czyli planem strategicznym rozpoczętym w 2021 roku, który pozwolił firmie na prestiżowy powrót na europejski rynek premium. W szczególności Napolitano wskazał, w jaki sposób marka dotrzymała wszystkich złożonych obietnic – począwszy od wprowadzenia w kwietniu ubiegłego roku pierwszego pojazdu nowej ery Lancii – nowego Ypsilona, który jest nadal ciepło przyjmowany, gdziekolwiek się pojawi.
Luca Napolitano stwierdził:
Nasz renesans posuwa się szybko naprzód, a rok 2025 będzie kluczowy dla naszych kierunków rozwoju. Będzie to zarówno powrót Lancii do sportów motorowych, którego celem będzie przywrócenie obecności w dzisiejszych zawodach motorowych, jak i debiut 280-konnego Nowego Ypsilona HF w połowie roku, który ponownie wprowadzi nazwę HF, a później pojawi się na Lancii Gamma z etykietą „HF Integrale”. Mówiąc o nowym flagowcu możemy potwierdzić, że od 2026 roku będzie on produkowany w kultowej fabryce Melfi, jednym z najlepszych zakładów produkcyjnych Grupy Stellantis. Krótko mówiąc, Lancia patrzy w przyszłość z pasją i ambicją, stale podnosząc poprzeczkę dla naszych kolejnych osiągnięć.
Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem pierwszego dnia było pojawienie się Mikiego Biasiona na stoisku Lancii. Ciepło przyjęty przez publiczność i prasę, dwukrotny mistrz świata miał zaszczyt zainaugurować Ypsilona Rally 4 HF z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 212 KM, 5-biegową skrzynią biegów SADEV i regulowanymi amortyzatorami Ohiln. Co więcej, dopracowanie tego samochodu było wspierane przez wspomnianą legendę sportów motorowych, która w latach 80. i 90. nawiązała nierozerwalną więź z Lancią stając się najbardziej utytułowanym włoskim kierowcą w historii.
Wyraźnie poruszony Miki Biasion dodał parę słów od siebie:
Jeśli jako dziecko marzyłeś o torze, to marzyłeś o czerwieni Ferrari. Jeśli jednak marzyłeś o zostaniu kierowcą rajdowym, to marzyłeś o Lancii. Jestem zaszczycony, że mogłem współpracować z zespołami Lancii i Stellantis Motorsport przy dopracowywaniu Ypsilon Rally 4 HF. Nie wspominając o tym, że ten samochód da prawdziwą szansę młodym wschodzącym talentom w Lancia Trophy, które obejmuje sześć rund w Rajdowych Mistrzostwach Włoch 2025 i 300 000 euro w puli nagród. Dziedzictwo zwycięstw i wyścigów Lancii powraca i cieszę się, że mogę być jego częścią.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
Trzeci oficjalny wyścig długodystansowy w Le Mans Ultimate przyniósł fanom emocje na miarę prawdziwej rywalizacji…
Po premierowym sukcesie w Katarze i rekordowej drugiej odsłonie na Circuit of The Americas, platforma…
Alfa Romeo odnotowała we wrześniu wyraźny wzrost sprzedaży na rynku włoskim. Marka zarejestrowała 2662 nowe…
Na torze testowym przy Muzeum Historycznym Alfy Romeo w Arese odbyła się wyjątkowa ceremonia przekazania…
Lamborghini Diablo, zaprezentowane w 1990 roku, na zawsze zmieniło historię marki z Sant’Agata Bolognese. Samochód…
Cavallino Inc. ogłosiło nowy, wyjątkowy rozdział w swojej działalności. Z okazji 35-lecia Cavallino Classic marka…