Brukselski Salon Samochodowy, którego 101. edycja cieszy się niesamowitą frekwencją, pozostaje jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń na międzynarodowej scenie motoryzacyjnej. A na tej prestiżowej scenie marka Lancia była w stanie wyróżnić się połączeniem tradycji, innowacji i ponadczasowego designu.
Licznie zgromadzony tłum zebrał się wokół stoiska włoskiej marki, aby podziwiać Nowego Ypsilona, dostępnego w wersji hybrydowej i elektrycznej, oraz odważnego Ypsilona Rally 4 HF, symbol powrotu Lancii do świata rajdów. Co więcej, publiczność równie ciepło przyjęła dyrektora generalnego Lancii Lucę Napolitano, oraz legendę rajdów – Mikiego Biasiona, gwiazdę konferencji prasowej, która odbyła się w dniu otwarcia wydarzenia – 10. stycznia.
Przy okazji zarezerwowanej dla międzynarodowej prasy i profesjonalistów z branży, główny menedżer Lancii zastanawiał się nad renesansem marki, czyli planem strategicznym rozpoczętym w 2021 roku, który pozwolił firmie na prestiżowy powrót na europejski rynek premium. W szczególności Napolitano wskazał, w jaki sposób marka dotrzymała wszystkich złożonych obietnic – począwszy od wprowadzenia w kwietniu ubiegłego roku pierwszego pojazdu nowej ery Lancii – nowego Ypsilona, który jest nadal ciepło przyjmowany, gdziekolwiek się pojawi.
Luca Napolitano stwierdził:
Nasz renesans posuwa się szybko naprzód, a rok 2025 będzie kluczowy dla naszych kierunków rozwoju. Będzie to zarówno powrót Lancii do sportów motorowych, którego celem będzie przywrócenie obecności w dzisiejszych zawodach motorowych, jak i debiut 280-konnego Nowego Ypsilona HF w połowie roku, który ponownie wprowadzi nazwę HF, a później pojawi się na Lancii Gamma z etykietą „HF Integrale”. Mówiąc o nowym flagowcu możemy potwierdzić, że od 2026 roku będzie on produkowany w kultowej fabryce Melfi, jednym z najlepszych zakładów produkcyjnych Grupy Stellantis. Krótko mówiąc, Lancia patrzy w przyszłość z pasją i ambicją, stale podnosząc poprzeczkę dla naszych kolejnych osiągnięć.
Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem pierwszego dnia było pojawienie się Mikiego Biasiona na stoisku Lancii. Ciepło przyjęty przez publiczność i prasę, dwukrotny mistrz świata miał zaszczyt zainaugurować Ypsilona Rally 4 HF z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 212 KM, 5-biegową skrzynią biegów SADEV i regulowanymi amortyzatorami Ohiln. Co więcej, dopracowanie tego samochodu było wspierane przez wspomnianą legendę sportów motorowych, która w latach 80. i 90. nawiązała nierozerwalną więź z Lancią stając się najbardziej utytułowanym włoskim kierowcą w historii.
Wyraźnie poruszony Miki Biasion dodał parę słów od siebie:
Jeśli jako dziecko marzyłeś o torze, to marzyłeś o czerwieni Ferrari. Jeśli jednak marzyłeś o zostaniu kierowcą rajdowym, to marzyłeś o Lancii. Jestem zaszczycony, że mogłem współpracować z zespołami Lancii i Stellantis Motorsport przy dopracowywaniu Ypsilon Rally 4 HF. Nie wspominając o tym, że ten samochód da prawdziwą szansę młodym wschodzącym talentom w Lancia Trophy, które obejmuje sześć rund w Rajdowych Mistrzostwach Włoch 2025 i 300 000 euro w puli nagród. Dziedzictwo zwycięstw i wyścigów Lancii powraca i cieszę się, że mogę być jego częścią.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment