Lancia wyprodukuje tylko 1906 egzemplarzy Ypsilona Limited Edition Cassina przed wprowadzeniem wersji EV i mild-hybrid na szerszy rynek.
Długo oczekiwany renesans marki Lancia w końcu się rozpoczął wraz z pierwszym w historii modelem oferowanym w wariancie w pełni elektrycznym. Po licznych przeciekach i zwiastunach, całkowicie nowa Lancia Ypsilon 2024 została oficjalnie zaprezentowana w świecie wirtualnym przed jej publicznym debiutem, który będzie 14 lutego w Mediolanie.
Subkompaktowy model został pokazany w ekskluzywnym dla pojazdów elektrycznych wykończeniu Limited Edition Cassina. Lancia planuje wyprodukować 1906 numerowanych i certyfikowanych egzemplarzy – sama liczba jest nieprzypadkowa i nawiązuje do roku założenia marki.
Choć Lancia po raz pierwszy prezentuje model Ypsilon w pełnej krasie, jego wygląd jest nam już dobrze znany z kilku wcześniejszych przecieków. Jako pierwszy model produkcyjny czerpie garściami z nowego języka stylistycznego Lancii. Tylne światła nawiązują do tych znanych z kultowej Lancii Stratos. Mimo licznych, oryginalnych elementów, trudno doszukać się podobieństw do choćby Peugeota 208 i Opla Corsy: wspólne są obudowy lusterek, a także niektóre szyby.
Przechodząc do wnętrza, duży nacisk położono na wysokiej jakości materiały i unikalne cechy konstrukcyjne, dzięki czemu kabina przypomina włoski salon – przynajmniej według Lancii. Wrażenie to zostało podkreślone dzięki współpracy z Cassina, włoską marką produkującą wysokiej klasy meble. Wyróżniające się elementy to tapicerowane aksamitem fotele z nostalgicznym motywem cannelloni oraz okrągły element konsoli środkowej, przywodzący na myśl stolik kawowy.
Nowy Ypsilon jest również pierwszym modelem, w którym wprowadzono system informacyjno-rozrywkowy SALA (Sound Air Light Augmentation), który znajdzie zastosowanie w całej przyszłej gamie. Cyfrowy kokpit ma układ z dwoma ekranami.
Lancia nie ujawniła specyfikacji technicznej nowego Ypsilona skupiając się na jego wyglądzie zewnętrznym i wnętrzu. Jedyną podaną oficjalną wartością jest zasięg WLTP, który wynosi 403 km na jednym ładowaniu. Najprawdopodobniej taką wartość osiągnięto przy wykorzystaniu akumulatora o pojemności 54 kWh, wspólnego dla różnych pojazdów elektrycznych Stellantis o tym samym rozmiarze i bazujących na tej samej platformie.
Po właściwym debiucie 14 lutego, Lancia Ypsilon Limited Edition Cassina wyruszy w trasę po włoskich salonach i będzie natychmiast otwarta na przyjmowanie zamówień. Firma zachęca włoskich fanów do przyłączenia się do kampanii 1 z 1906 poprzez wypełnienie formularza wyrażenia zainteresowania za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej. Wreszcie, podczas gdy 13-letnia Lancia Ypsilon była dostępna tylko we Włoszech, nowa generacja będzie sprzedawana na większej liczbie rynków europejskich, po rozszerzeniu sieci dealerskiej marki.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment