Sergio Pininfarina to legendarna postać dla świata motoryzacji. Jako stylista pokazał, że projektowanie samochodów to sztuka, w której Włosi nie mają sobie równych. Dla uczczenia słynnej postaci niespełna rok po śmierci, zaprezentowano model sygnowany jego imieniem.
Targi Motoryzacyjne w Genewie są wyjątkowym wydarzeniem w roku. To nie tylko wystawa samochodów – to miejsce, w którym najlepiej widać światowe trendy motoryzacyjne. Każdy chce pokazać coś wyjątkowego, dlatego to wydarzenie było idealnym momentem by zaprezentować Ferrari Sergio. Cała konstrukcja oparta jest o technikę 458 Spider, natomiast wygląd nawiązuje do ikon sportowych samochodów lat 60. Sergio to dwuosobowa barchetta, której stylistyka dosyć znacząco różni się od tego, co reprezentuje obecnie marka Ferrari. Linie nadwozia są subtelne, prowadzone jednak tak, by bryła była dynamiczna i agresywna. Nie są wyłącznie wynikiem wizji stylistów, ale konsekwencją badań w tunelu aerodynamicznym. Zadarty przód stabilizuje pojazd i dociąża go. Brak szyby niweluje deflektor, który odchyla strumień powietrza chroniąc pasażerów przed podmuchami powietrza. Nawet lusterko wsteczne pomyślano tak, by jego płynny kształt odpowiednio przeprowadzał strumień powierza nad głowami pasażerów.
Wnętrze niemal żywcem przejęto z 458 Spider. Do jego środka można się dostać przez unoszone do góry miniaturowe drzwi. Pałąk za siedzeniami przechylony ku przodowi auta zaprojektowano nie tylko po to, by chronił pasażerów przed ewentualnymi skutkami dachowania – jest również dostosowany do zmian strumienia powietrza pochodzącego od frontu auta, dodatkowo dociążając tylną oś. Z przodu pojazdu dominuje sporych rozmiarów wlot powietrza oraz wąskie światła zintegrowane w jeden pas, które nawiązują do modelu Dino Berlinetta Speciale z 1965 r. Karoserię pomalowano na jedyny, właściwy dla marki Ferrari kolor, czyli czerwień, a tylko niektóre elementy pozostały czarne. Powtarzającym się motywem są różnej wielkości okrągłe otwory, będące nawiązaniem do rozwiązań stosowanych w historycznych modelach Pininfariny. Znajdują się na pokrywie silnika, gdzie ich średnica wynosi kilka centymetrów, oraz kilumilimetrowe w tylnym pasie nadwozia, które wydaje się przez to ażurowe, a co za tym idzie lekkie. Waga to priorytet w tego typu konstrukcjach, dlatego wyposażenie auta ograniczono do minimum. Ograniczenie tej wartości wpłynęło na osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi poniżej 3,4 sek., a prędkość maksymalna to 320 km/h.
Dane Techniczne
- Długość: 4550 mm
- Szerokość: 1940 mm
- Wysokość: 1140 mm
- Układ napędowy (z Ferrari 458 Spider): 4499cc V8, sekwencyjna skrzynia biegów
- Cx XS: o 5% mniej w stosunku do 458 Spider
- Waga: 1280 kg
- Prędkość maksymalna: 320 kmh
- 0-100 km/h: 3,4 sekundy
No Comment