fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

1967 Lamborghini 400 GT 2+2 by Touring sprzedane za 477 500 euro

1967 Lamborghini 400 GT 2+2 by Touring sprzedane za 477 500 euro

Na aukcji RM Sotheby’s 13 lutego 2021 roku, za kwotę 477 500 euro sprzedane zostało Lamborghini 400 GT 2+2 by Touring. Pojazd przeszedł renowację w wykonaniu włoskich specjalistów. To jeden z 247 egzemplarzy, który jako nowy trafił na rynek brytyjski.

Biorąc pod uwagę sukces 350 GT, pierwszego produkcyjnego samochodu drogowego Lamborghini nie dziwi fakt, że jego następca stanowił jego ewolucję. W przypadku 400 GT firma z Sant’Agata Bolognese zdecydowała się na przeniesienie wielu najlepszych elementów z 350 GT i wprowadzenie jedynie drobnych zmian w innych obszarach, aby utrzymać przewagę nad swoimi konkurentami. Wykorzystano ten sam kształt nadwozia, wyrzeźbiony przez firmę Touring z Mediolanu, jak również to samo podwozie zaprojektowane przez Giampaolo Dallara.

Pod maską pozostał cudowny silnik V12 Bizzarrini o pojemności zwiększonej do 3,9 litra. Rozwijał za to 320 KM, co stanowiło około 40-50 KM więcej w stosunku do poprzednika. Jak sugeruje nazwa, najbardziej znaczącą zmianą było wprowadzenie układu 2+2, co osiągnięto poprzez zmianę linii dachu i pokrywy bagażnika, aby stworzyć dodatkową przestrzeń nad głową w kabinie dla tylnych siedzeń. 

Zmodernizowano również skrzynię biegów – z pięciobiegowej jednostki ZF stosowanej w modelu 350 GT, na konstrukcję Lamborghini. Dzięki temu jeszcze bardziej poprawiły się wrażenia z jazdy, które już wcześniej były chwalone m.in. przez magazyn Car and Driver jako „znacznie mniej wymagające niż Ferrari, a co więcej, wydaje się prowadzić, hamować, przyspieszać i pokonywać zakręty tak samo dobrze, jak najświeższe modele Ferrari”.

Numer podwozia 0817 został dostarczony do swojego pierwszego właściciela w Anglii przez Mitchel i Brittani w Londynie w 1967 roku Warto zauważyć, że jest to jeden z ostatnich egzemplarzy 400 GT z nadwoziem Touring, o czym świadczy tabliczka produkcyjna Carozzerria TouringTouring został zlikwidowany pod koniec 1966 roku, a produkcję przekazano Carozzerria Marazzi od 1967 roku. 

Samochód został wyeksportowany do Stanów Zjednoczonych na początku lat 70. i prawdopodobnie pozostawał u tego samego właściciela w Kalifornii od 1973 r. do 2014 r. Następnie trafił do właściciela z Niemiec, który wystawił go na aukcji RM Sotheby’s. Do tego czasu samochód został przemalowany na czerwono. Mimo dobrego ogólnego stanu, właściciel niemiecki właściciel zakupił go w celu renowacji. 

Ta trwała cztery lata i przeprowadzali ją jedni z najbardziej renomowanych specjalistów w branży. De Stefani S.p.a poświęcił ponad 1000 godzin na samą karoserię doprowadzając ją do stanu surowego, aby odsłonić wszystkie elementy wymagające uwagi, a następnie pieczołowicie zrekonstruować oryginalną formę i polakierować w odpowiednim kolorze Verde Scuro. 

Ponadto ponad 30 000 euro zostało wydane na odbudowę silnika w Top Motors, który rozebrał każdy element V-12 i przywrócił do specyfikacji fabrycznej w ciągu roku. Wnętrze zostało całkowicie odnowione przez Auto Interni. Skrzynia biegów, zawieszenie, elektryka, układ chłodzenia, hamulce, układ wydechowy i wszelkie inne elementy wymagające uwagi również odnowiono lub odrestaurowano. Dziesiątki zdjęć, szczegółowych zapisów i faktur opiewających na setki tysięcy euro zostało dołączonych do przedmiotu aukcyjnego. Od zakończenia renowacji pojazdem przejechano zaledwie 300 kilometrów.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Meksykański Fiat Mobi wyceniony – kosztuje równowartość 34 400 zł
Next post
Duże zmiany personalne w Lancii

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

1967 Lamborghini 400 GT 2+2 by Touring sprzedane za 477 500 euro