2 lutego 2022 roku na aukcji RM Sotheby’s za kwotę 212 750 euro sprzedano Ferrari 330 GT 2+2 Series I by Pininfarina z 1964 roku. Auto należało do kolekcji Petitjeana.
Zastępując Ferrari 330 America, model 330 GT 2+2 został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Brukseli w 1964 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika nowy pojazd posiadał zmienione podwozie i charakterystyczne nadwozie Pininfariny z podwójnymi reflektorami. Był napędzany 4-litrowym silnikiem V12 Colombo Tipo 209, który wytwarzał 300 KM. Według eksperta marki Marcela Massiniego, w latach 1963-1965 zbudowano 503 egzemplarze Serii I, które ustąpiły miejsca Serii II. Te zaktualizowane samochody miały pojedyncze reflektory i przeprojektowane otwory wentylacyjne, nadając pojazdom z serii I unikalny charakter estetyczny, który jest dziś preferowany przez wielu kolekcjonerów Ferrari.
Ten model 330 GT 2+2 Series I został po raz pierwszy zarejestrowany w Paryżu 24 czerwca 1964 r. pod nazwą Société Française de Marques, uważaną za spółkę holdingową Parfum Carven i nadzorowaną przez Georgesa Bauda. To Ferrari wykończono w kolorze Verde Scuro z beżowym skórzanym wnętrzem. Model 330 GT został nabyty przez pana Henry’ego Wauquieza w grudniu 1968 roku, a kopie faktur z tego okresu wskazują, że był serwisowany w marcu 1969 roku przy przebiegu 52 045 km. Ferrari zarejestrowano przez Garage Beulique w marcu 1971 roku, w tym samym miesiącu przeprowadzono remont całego układu hamulcowego, a stan licznika kilometrów wynosił 89 359 km.
W dniu 28 czerwca 1983 r. ten 330 GT 2+2 został zarejestrowany przez przedostatniego właściciela z numerem rejestracyjnym 330 UC 44, który obecnie widnieje na samochodzie. Podwozie o numerze 5963trafiło do kolekcji Petitjean w 1986 roku od prywatnego francuskiego właściciela z Nantes.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment