fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ferrari 488 Pista Spider zadebiutowało w Paryżu

Ferrari 488 Pista Spider zadebiutowało w Paryżu

Po nieoczekiwanej światowej premierze na Pebble Beach Concours d’Elegance, Ferrari 488 Pista Spider zadebiutowało w Europie na paryskim Motor Show.

Włoska firma zdradziła szczegóły techniczne dotyczące swojego najpotężniejszego seryjnie produkowanego kabrioletu. Auto zdumiewa na papierze – stosunek masy do mocy wynosi 1,92 kg/KM. Do tego wystarczy dodać bardzo zaawansowane rozwiązania z zakresu aerodynamiki (20% efektywniejsza niż w 488 Spider), wyciągnięte wprost z 488 Challenge i 488 GTE, i mamy kabriolet, który na torze potrafi zawstydzić wiele sportowych coupe z krwi i kości.

Pistę napędza 3,9-litrowy silnik twin-turbo V8 o mocy 720 KM, osiąganych przy 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 770 Nm dostępny jest już od 3000 obr./min. To o 50 KM w stosunku do zwykłej 488 Spider i aż 115 KM w porównaniu z poprzednikiem, 458 Speciale Aperta. Biegami żongluje 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat F1.

Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 2,85 sekundy, a do 200 – 8 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. 488 Pista Spider jest w stanie pokonać tor Fiorano w zaledwie 1 minutę i 21,5 sekundy, co oznacza, że to najszybszy kabriolet wszech czasów wyprodukowany przez Ferrari. Równie dobrze, co z przyspieszaniem, radzi sobie z hamowaniem – jadąc 100 km/h potrzebuje 29,5 metra aby się zatrzymać. W przypadku 200 km/h – 116 metrów.

Jak powszechnie wiadomo, nic tak dobrze nie wpływa na właściwości jezdne, jak możliwie niska masa własna. Ferrari waży „na sucho” 1380 kilogramów, przy czym rozłożenie wagi między przednią a tylną osią wynosi 41,5% do 58,5%. Pista mierzy 4605 mm długości, 1975 mm szerokości i 1206 mm wysokości, przy rozstawie osi 2650 mm. Inżynierowie zdołali wygospodarować 170 litrów na bagaż pasażerów i 78 litrów na zbiornik paliwa.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Nowoczesna interpretacja 250 GTO według Ares Design
Następny wpis
Gratka dla fanów Alfy Romeo – nowy numer magazynu CAR

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Ferrari 488 Pista Spider zadebiutowało w Paryżu