Lamborghini Squadra Corse i Iron Lynx w ubiegłym tygodniu zakończyły 3-dniowe prace i testy nad modelem SC63 LMDh na torze Circuito de Almería w Hiszpanii.
Samochód, który zadebiutuje podczas inauguracji sezonu FIA World Endurance Championship 2024 w Katarze w marcu przyszłego roku, był współdzielony przez kierowców fabrycznych: Andreę Caldarellego i Romaina Grosjeana.
Priorytetem podczas 3-dniowych testów było przeprowadzenie procedur oraz testów niezawodności na 4,2-kilometrowym torze położonym na pustyni Andaluzji w południowo-zachodniej Hiszpanii. Pracownicy zarówno Squadra Corse, jak i Iron Lynx skupili się na długich przejazdach, aby zespół mógł lepiej poznać prototyp. Udało się zrealizować cel i pokonać prawie 2000 kilometrów.
Test był debiutem Romaina Grosjeana za kierownicą SC63. Szwajcarski kierowca – który w tym roku brał udział w wybranych wyścigach długodystansowych w WeatherTech IMSA Sports Car Championship z Iron Lynx – rozpoczął swój program pierwszego popołudnia, na zmianę z Caldarellim. Następnie para równo podzieliła się przebiegiem przez pozostałą część testu.
Romain Grosjean:
To były bardzo intensywne trzy dni, ale jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem po raz pierwszy pracować z zespołem i bolidem na torze. Samochód okazał się bardzo dobry od pierwszych okrążeń i nie mogę się doczekać, aby przejechać nim jeszcze więcej kilometrów podczas kolejnych testów. Czułem się naprawdę dobrze i cieszę się, że jestem w Almerían z całym zespołem i poznaję wszystkich ludzi i pracę, która dzieje się za kulisami. Praca wykonana przed moim przyjazdem była bardzo dobra i nie mogę się doczekać, aby dowiedzieć się więcej o samochodzie.
Program testowy będzie kontynuowany w Europie. Następnie zespół testowy Lamborghini Iron Lynx przeniesie się do Stanów Zjednoczonych, aby kontynuować proces homologacji przez IMSA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportów Motorowych) i przeprowadzić serię testów na torach Ameryki Północnej.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment