fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lamborghini Miura P400 SV z 1971 roku sprzedane za niemal 4 miliony euro

Lamborghini Miura P400 SV z 1971 roku sprzedane za niemal 4 miliony euro

Jedno z najrzadszych i najbardziej pożądanych aut w historii marki Lamborghini, model Miura P400 SV z 1971 roku zostało sprzedane na aukcji za zawrotną kwotę 3 942 500 euro. To wyjątkowy egzemplarz – jeden z zaledwie 150 wyprodukowanych, a przy tym prezentujący najbardziej poszukiwaną konfigurację techniczną z tzw. układem „split-sump” oraz fabryczną klimatyzacją.

Pojazd opuścił zakłady Lamborghini w Sant’Agata Bolognese 4 grudnia 1971 roku. Został dostarczony do Stanów Zjednoczonych – pierwotnie jego nadwozie zdobił czerwony kolor Rosso Corsa z wnętrzem w odcieniu Bleu. Samochód został sprzedany za pośrednictwem nowojorskiego dealera Modena Car i przez długi czas pozostawał poza światłem reflektorów.

Dopiero w latach 80. samochód ponownie trafił do rejestru – wówczas znajdował się w Kalifornii i należał do stomatologa Normana Bakera. Według danych z The Lamborghini Miura Register, auto było wtedy przemalowane na niebiesko. W latach 90. samochód powrócił do Europy, gdzie był oferowany na sprzedaż we Francji, a później w Holandii przez firmę Very Superior Old Cars. Egzemplarz należał wówczas do Petera Veegersa i Paula VJ Koota – byłego prezesa firmy Borrani i Carrozzeria Touring.

W 2003 roku Miura trafiła do prywatnej kolekcji muzealnej w Portugalii, gdzie niebawem przywrócono jej czerwony lakier. W 2012 roku auto ponownie zmieniło właściciela – tym razem za pośrednictwem dealera z Belgii. Wkrótce, dzięki współpracy z jednym z czołowych ekspertów marki Lamborghini Garym Bobileffem, samochód powrócił do USA.

Po powrocie do Stanów Zjednoczonych Gary Bobileff ocenił stan auta jako bardzo dobry, jednak by wydobyć jego pełen potencjał, Miura została poddana odświeżeniu mechanicznemu w jego warsztacie Bobileff Motorcar Company w San Diego. Samochód został ponownie polakierowany na Rosso Corsa, a wnętrze obszyto na nowo skórą w kolorze Bleu przy użyciu oryginalnego wzornika materiału z firmy Spinneybeck z Nowego Jorku. Prace objęły również regenerację układu hamulcowego, przedniego zawieszenia, zegarów oraz instalacji hydraulicznej – w tym wymianę pompki sprzęgła. Zainstalowano nowe przewody paliwowe oraz aluminiowy zbiornik paliwa.

Efekty tej precyzyjnej pracy przyniosły samochodowi ogromne uznanie – w 2016 roku podczas obchodów 50-lecia Miury na Concorso Italiano w trakcie Monterey Classic Car Week, ten egzemplarz zdobył tytuł „Best Lamborghini”. Co istotne, osiągnięcie to było możliwe bez konieczności przeprowadzania pełnej renowacji, co tylko potwierdza wyjątkową jakość i autentyczność pojazdu.

Obecnie Miura P400 SV prezentowana jest w zgodnym z fabryką zestawieniu kolorystycznym i wciąż posiada oryginalny, zgodny z numerami podwozia 3,9-litrowy silnik V12 montowany poprzecznie. W zestawie z autem znalazły się książki serwisowe, zestaw narzędzi, koło zapasowe oraz komplet dedykowanego bagażu. To rzadki i niezwykle pożądany egzemplarz z klimatyzacją i unikalnym układem smarowania – bez wątpienia jeden z najcenniejszych samochodów w historii modelu Miura.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: RM Sotheby’s

Previous post
Ferrari z ambitnym celem na 24H of Le Mans – chce zwyciężyć w klasach lmdH i LMGT3
Next post
Alfa Romeo wraca do świata wyścigów? Wielka zapowiedź już 10 czerwca

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Lamborghini Miura P400 SV z 1971 roku sprzedane za niemal 4 miliony euro